آبرسانی به ۴۶۴ روستای استان کرمانشاه در دستور کار قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آبرسانی به ۴۶۴ روستای در استان را هدف گذاری کرده‌ایم که با اجرای این طرح‌ها شاخص بهره‌مندی استان از آب سالم که حدود ۸۰ درصد است به ۹۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش مهرگان پرس از كرمانشاه،​«علیرضا کاکاوند» روز دوشنبه در مراسم افتتاح آبرسانی به روستای «مومه‌ای» از توابع شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود: سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان در حوزه شهر و روستا اعتبار داشتیم اما امسال تاکنون حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه روستا مصوب شده که امیدواریم تخصیص پیدا کند.

وی اظهار کرد: در چهار سال گذشته ۱۳ حلقه چاه در استان کرمانشاه حفر شده در حالی که در پنج ماه گذشته ۳۱ حلقه چاه حفر شده و بخش عمده ای از چاه‌ها تجهیز و وارد مدار شده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد چشمه‌های استان خشک یا با کاهش شدید آبدهی مواجه شده‌اند، گفت: تقاضایی که از مردم داریم این است که در مصرف آب صرفه جویی کنند تا این سرمایه برای نسل های آینده بماند و دچار تنش آبی نشویم.
وی در ادامه یادآور شد: سال گذشته سفری به اسلام آبادغرب و روستاهای این شهرستان داشتیم و جانمایی حفر چاه برای رفع تنش آبی روستای مومه ای در دستور کار آبفا قرار گرفت.
کاکاوند اضافه کرد: زمستان سال گذشته چاه حفر شد و آبدهی خوبی هم دارد و توانایی رفع تنش آبی روستای مومه ای و روستاهای همجوار را دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون در شهر اسلام آبادغرب دو حلقه چاه عمیق آب شرب در حال حفر است که تا پنج روز آینده به مدار اضافه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با قدردانی از مردم روستای مومه ای گفت: مردم این روستا کمک زیادی در اجرای این پروژه داشتند و زمین را رایگان برای حفر چاه در اختیار آبفا قرار دادند.
به گزارش ایرنا، برای آبرسانی به این روستا که یک هزار و ۳۶۸ نفر جمعیت دارد، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات جاری استانی هزینه شده است.

استان کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است