آبرسانی به 62 روستای سیستان و بلوچستان در دستور کار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، از امضای تفاهم‌نامه همکاری برای آبرسانی به 62 روستای استان با مشارکت خیران نیکوکار خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،"علیرضا قاسمی" با اشاره به اینکه، اقدامات مشترک خیران و شرکت آبفا در قالب چندین تفاهم‌نامه همکاری تعریف شده است، بیان کرد: تعامل گسترده و استقبال خیران گامی ارزشمند در راستای خدمت و رفع مشکل آب شرب روستاییان است، به طوری‌که از ابتدای سال تاکنون با مشارکت خیران در قالب چندین تفاهم‌نامه آبرسانی به ۶۲ روستا در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن قدردانی از همراهی ستودنی خیران در تأمین نیازهای مادی و معنوی در راستای آبرسانی به روستاها خاطرنشان کرد: این بذل و بخشش در افزایش بهره‌مندی مردم از آب شرب سالم بسیار موثر بوده است و امیدواریم به بار نشستن این همکاری‌ها موجبات همراهی سایر خیران را نیز فراهم سازد.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در راستای نهضت خدمت رسانی از هیچ کوششی برای بهره‌مندی مردم از نعمت آب شرب دریغ نخواهیم کرد، افزود: طی سال گذشته با یاری و مشارکت خیران 21 روستای دارای دچار تنش آبی یا فاقد شبکه با جمعیت بیش از ۵ هزارنفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.
وی افزود: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده، خرید لوله و اتصالات مورد نیاز آبرسانی، خرید پمپ و شیرآلات، خرید و نصب آب شیرین‌کن و خرید تانکر آبرسانی تا مشارکت در اجرای طرح‌های آبرسانی شامل لوله گذاری توسط خیران صورت پذیرفته است.
قاسمی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب نیز در همین راستا نسبت به تهیه نقشه اجرایی، نظارت بر اجرای عملیات و همچنین تأمین ماشین آلات مورد نیاز اقدام کرده است.
این مقام مسئول با اشاره به مشارکت بنیاد کرامت امام رضا (ع) گفت: تعداد 15 روستا در شهرستان دلگان با جمعیت بالغ بر 1800 نفر به همت بنیاد کرامت امام رضا(ع) و حمایت فرماندار دلگان از آب شرب برخوردار شدند.
وی افزود: همچنین خرید 3 دستگاه تانکر آبرسانی سیار توسط بنیاد علوی و خرید لوله و اتصالات مورد نیاز برای تعدادی از روستاهای شهرستان قصرقند از دیگر اقدامات انجام شده توسط خیران است
منبع: پاون