آزادی ۲۳۴ زندانی جرایم غیر عمد در کردستان

سنندج-مهرگان پرس- مدیر کل دادگستری کردستان از آزادی ۲۳۴ زندانی غیر عمد توسط ستاد دیه و مشارکت مردم نوع دوست استان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهرگان پرس حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: همزمان با ایام مبارک رمضان در سال جاری نیز شاهد برگزاری جشن گلریزان و کمک در راستای آزادسازی محکومین مالی هستیم.

وی افزود: یکی از محوری ترین مباحث سند تحول قضائی نگاه به زندان و زندانیان است و این مهم یک نگاه اصلاح محور است و بر این اساس زندان مختص مجرمانی است که حضور آنها مخل امنیت و آسایش عمومی است.

مدیر کل دادگستری کردستان گفت: برای اجرای این شاخص سند تحول به همکاری قضات و آحاد مردم نیاز داریم و یکی از ابزارهایی که این هدف را محقق می‌کند بحث جشن گلریزان و اقداماتی است که در ستاد دیه انجام می‌شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: ان شاالله خیرین در این خصوص ورود کنند تا محکومان مالی و غیر عمد آزاد شوند و در این راستا خود دستگاه قضائی هم باید زمینه‌های لازم برای آزادی این محکومان را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته علی رغم اینکه مشکلات اقتصادی زیادی در کشور وجود داشت و شیوع کرونا اخبار نگران کننده‌ای را در جامعه رقم زده بود اما خوشبختانه در راستای اجرایی شدن سند تحول و عملکرد ستاد دیه استان اخبار خوبی را در خصوص آزادی زندانیان غیر عمد در استان داشتیم.

مدیر کل دادگستری کردستان اعلام کرد: در سال گذشته ۲۳۴ نفر از محکومان غیر عمد آزاد شدند که ۲۰۸ نفر توسط ستاد دیه و ۲۶ نفر مستقیماً توسط مردم آزاد شدند.

حجت الاسلام حسینی افزود: محکومیت مالی افراد آزاد شده در مجموع ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است که این مبلغ توسط ستاد دیه استان، ستاد دیه کشور، بنیاد مستضعفان، صندوق خسارت‌های بیمه، تسهیلات بانکی، گذشت شاکیان، کمک‌های کمیته امداد و پذیرش اعسار محکومین توسط قضات بوده است.

بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸۳ نفر محکوم مالی جرایم غیر عمد شامل محکومیت‌های مالی، دیه، مهریه و نفقه در زندان‌های استان داریم و برای آزادی آنها نیاز به ۹۳ میلیارد تومان اعتبار است.

حجت الاسلام حسینی افزود: یکی از ایامی که سفارش به احسان و انفاق شده است، ایام ماه مبارک رمضان است و در این راستا هر سال جشن گلریزان در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ایام کرونایی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند انتظار ما از خیرین و همه آحاد مردم این است که از این فرصت استفاده کنند و به یاری ستاد دیه بیایند و با کمک‌های خودشان به آزادی این زندانیان کمک کنند.

مدیر کل دادگستری کردستان اظهار کرد: این اقدام خداپسندانه سه نتیجه دارد که طلبکار به طلبش می‌رسد، بدهکار آزاد می‌شود و خانواده زندانیان از نتایج این اقدام مثبت بهره مند می‌شوند.