آغاز به کار رسمی جشنواره جهانی فجر با خبر خوش دبیر

سی‎‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش نسخه بازسازی و ترمیم شده فیلم «آن سوی آتش» و خبر خوش دبیر جشنواره آغاز به کار کرد.

به گزارش مهرگان پرس،شامگاه ۵ خرداد ماه و همزمان با آغاز به کار رسمی جشنواره، محمدمهدی عسگرپور دبیر سی‎‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس سینما چارسو از ثبت رسمی این رویداد در فهرست جشنواره های جهانی «فیاپف» خبر داد.

افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم فجر به دلیل شیوع کرونا، برخلاف سال‌های قبل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با جمع محدودی پیش از نمایش نسخه بازسازی و ترمیم شده آن سوی آتش به کارگردانی کیانوش عیاری بصورت خیلی کوتاه برگزار شد.

در این مراسم امیر اسفندیاری مدیر بخش بین‌الملل این رویداد، کیانوش عیاری کارگردان و سیامک اطلسی بازیگر فیلم آن سوی آتش حضور داشتند.

همچنین امیر اسفندیاری خبر ثبت جهانی جشنواره جهانی فیلم فجر را ، اتفاق مبارکی برای سینمای ایران دانست.

در این مراسم با حضور کیانوش عیاری، سیامک اطلسی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و محمدمهدی عسگرپور از پوستر بخش فیلم های کلاسیک و فیلم های مرمت شده جشنواره جهانی فیلم فجر  رونمایی شد.

کیانوش عیاری نیز با بیان اینکه ۳۵ سال قبل این فیلم ساخته شده است، در سخنانی از تاثیر نفت در ساخت فیلم به دلیل زندگی اش در اهواز سخن گفت و از لادن طاهری مدیرفیلم خانه ملی ایران برای مرمت نسخه بازسازی شده فیلم آن سوی آتش تشکر کرد.

سیامک اطلسی بازیگر فیلم آن سوی آتش از تجربه همکاری با کیانوش عیاری سخن گفت و اینکه این فیلم را زیر بمباران اهواز کار کردند و آن را، بهترین فیلم، کارنامه کاریش دانست.

در پایان این برنامه سی‎‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر رسما آغاز به کار کرد و فیلم سینمایی آن سوی آتش به نمایش درآمد.

منبع: ايرنا