به گزارش مهرگان پرس، کلید اولیه آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی - فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی روز گذشته بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور قرار گرفت.

داوطلبان در صورت اعتراض به سؤالات این آزمون از فردا هفتم تیرماه تا روز شنبه یازدهم فرصت دارند اعتراض خود را ثبت کنند. همچنین اعلام موارد از طریق سامانه سنجش آموزش پزشکی و در قالب فرمت اعلام شده روی سایت امکان‌پذیر است و پس از رسیدگی به اعتراضات، نتایج اولیه آزمون در هفته اول مرداد ماه سال جاری اعلام می‌شود.

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، مصاحبه انجام شده و اسامی افراد برگزیده در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی حذف شده و درس زبان انگلیسی عمومی با ۳۰ سؤال (شامل ۱۰ سؤال درک مطلب، ۱۰ سؤال لغت و ۱۰ سؤال گرامر) با ضریب ۳ برای همه رشته‌ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.

به گزارش ایسنا، آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی - فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی، دوم و سوم تیرماه برگزار شد و ۱۴ هزار و ۱۴۹ نفر در این آزمون به رقابت پرداختند.