آغاز عملیات مقره‌شویی شبکه برق در اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز، از اجرای عملیات مقره‌شویی شبکه برق این شهر با هدف افزایش ضریب پایداری شبکه خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري مهرگان پرس،"حسن کریمی" عملیات مقره‌شویی شبکه برق این کلانشهر پیش از شروع فصل بارندگی با استفاده از آب مقطر روی خطوط برق‌دار انجام می‌شود تا از خاموشی‌‌های غیربرنامه‌ای جلوگیری شود.
وی افزود: با توجه به شرایط جوی حاکم بر منطقه و نشست آلاینده‌ها روی شبکه، باید به شکل گسترده کار شست‌و‌شوی تجهیزات برق به‌منظور پایدارسازی هر چه بیشتر خطوط، پیش از نخستین بارندگی با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش از شروع عملیات مقره‌شویی، در یک طرح ضربتی با استفاده از ماشین‌آلات ویژه، اقدام به شست‌و شوی تجهیزات خروجی‌های ایستگاه‌های برق در سطح کلانشهر اهواز شد تا نیروهای عمل کننده با اشراف بیشتری اقدام به تنظیف مقره‌های برق کنند.
کریمی گفت: حدود ۱۰ هزار کیلومتر طول شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و بیش از 16 هزار دستگاه ترانسفورماتور در کلانشهر اهواز نصب شده که باید تا قبل از نخستین بارندگی توسط گروه‌های ویژه مقره‌شویی پاکسازی شود.
وی خاطرنشان کرد: به‌منظور رفاه حال شهروندان و جلوگیری از اخلال در مراودات تجاری و بازار، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شستشوی معابر پرتراکم در روزهای تعطیل انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده روزانه ۵۰ هزار لیتر آب مقطر برای شست‌وشوی خطوط فشار متوسط، توسط خودروهای پیشرفته مقره‌شو از نیروگاه رامین اهواز بارگیری و برای اجرای عملیات به محل‌های تعیین شده اعزام می‌شوند.
وی افزود: انجام این عملیات به منظور حفظ پایداری هرچه بیشتر شبکه و جلوگیری از قطع احتمالی برق ناشی از وجود آلاینده‌ها روی خطوط، با هدف رفاه حال شهروندان کلانشهر اهواز برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد

منبع:پاون