آغاز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای دام، طیور و آبزیان با کارمزد ۱۰ درصد

اسکندری با تاکید بر حمایت بی چون چرای دولت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی گفت: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با سود 10 درصد برای واحدهای تولیدی دام، طیور و آبزیان در استان آغاز شده است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج: پیمان اسکندری امروز  یک شنبه یک خرداد 1401 در جلسه هماهنگی پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش اظهار کرد: به منظور حمایت از بهره برداران و تداوم فرایند تولید در بخش کشاورزی تسهیلات سرمایه در گردش تا سقف 200 میلیون تومان برای واحدهای سنتی و کوچک، دام و طیور و آبزیان با سود 10 درصد پرداخت می شود.
🔹وی افزود: برای واحدهای بزرگ و صنعتی بخش کشاورزی هم این تسهیلات بدون محدودیت و باتوجه به جمعیت دامی در واحد تولیدی پرداخت می شود و سود تسهیلات نیز تا 18 درصد متغیر خواهد بود.
🔷وی از تولید کنندگان بخش کشاورزی خواست تا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند و با آسانکاری که صورت گرفته در کوتاه ترین زمان ممکن تسهلات سرمایه در گردش دریافت کنند.
🔹وی با تاکید بر اینکه ۱۶/۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش کشاورزی کشور اختصاص یافته است اذعان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی با همکاری بانک کشاورزی باید آسانکاری و شرایط دریافت این تسهیلات را فراهم کنند و هیچ عذر و بهانه ای در این راستا قابل قبول نیست.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: واحدهای مرغداری، دامداری و شیلات استان باید به بهترین نحو از این تسهیلات برخوردار شوند و کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش عامل راکد ماندن این واحد ها نشود.
اسکندری با تاکید بر اینکه بازار عرضه و تقاضای محصولات تولیدی بخش کشاورزی به حالت پایدار و ثبات رسیده است تصریح کرد: مکانیسم عرضه و تقاضا در بازار آزاد،  تعادل را در تولید و توزیع ایجاد خواهد کرد و این تعادل در نهایت به نفع تولید کننده و مصرف کنندگان خواهد بود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان هم در این جلسه گفت: در اردیبهشت ماه امسال 3 میلیون و ۷۸۳ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان شده است و مشکلی در این راستا نخواهیم داشت.
فرزاد معاونی تصریح کرد: تولید گوشت قرمز هم در دامداری های سنتی و صنعتی استان همچون گذشته انجام می شود و با پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش برای خرید نهاده های دام و طیور و آبزیان، تولید کنتدگان را حمایت می کنیم.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان هم تاکید کرد: تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای سنتی و کوچک در قالب دامدار کارت پرداخت خواهد شد و تولید کنندگان بخش کشاورزی می توانند خرید نهاده های دام و طیور را از این طریق انجام دهند.