آمادگي مقابله با خشكسالي و تنش آبي در سال 1400

در راستاي پيشگيري از تنش آبي و سازگاري با كم آبي در سال جاري، كميته مديريت بحران و پدافند غير عامل برگزار گرديد

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس ازسنندج، مهندس آرش آريانژاد ضمن اشاره به ميزان كاهش بارندگي در فروردين ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، اظهار داشت: با توجه به شرايط خشكسالي حادث شده، جلسات كميته مديريت بحران و پدافند غيرعامل جهت بررسي و هماهنگي هاي لازم به صورت هفتگي برگزار مي گردد .
مدير عامل شركت آب منطقه اي كردستان به تسريع در اقدامات مديريتي در حوزه بحران و پدافند غيرعامل اشاره كرد و گفت: تأمين آب شرب شهروندان از اولويت هاي اين شركت مي باشد که برنامه ریزی های عملیاتی جهت تأمین آب شرب پایدار به خصوص در شهرهایی که منبع تأمین آب شرب آن از محل سدها می باشد، انجام گردیده و همچنین هماهنگي هاي لازم با شركت توسعه آب و نيروي ايران در خصوص ذخيره 40 ميليون متر مكعبي حجم آب سد آزاد، جهت رهاسازي دو مرحله اي ( ارديبهشت و مهر ماه ) به سد قشلاق انجام گردیده است.
وي در ادامه افزود: در راستاي جلوگيري از قطعي برق در تاسيسات و ادارات شهرستانهاي تابعه در فصول پيك مصرف برق، آمادگی های لازم جهت استقرار ديزل ژنراتورها، بعمل آمده است.
مهندس آريانژاد خاطر نشان كرد: پايش آب سد قشلاق به صورت مستمر صورت مي پذيرد و به منظور ارتقاء كيفي آب این سد هماهنگي هاي لازم براساس مطالعات بعمل آمده جهت خريد تجهيزات با شركت مديريت منابع آب ايران صورت گرفته است.
مدير عامل شركت آب منطقه اي كردستان، در پايان با اشاره به كاهش نزولات جوي و كم آبي امسال یادآور شد، عبور از شرایط پیش رو صرفا با همکاری و همدلی هم استانی های شریف با مصرف صحیح و بهینه منابع آب در تمامی بخشهای شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات امکان پذیر خواهد بود.