ابلاغ آئین‌نامه جدید محاسبه هزینه نصب انشعاب‌های آب شهری و روستایی تا یک‌ماه آتی

مدیرکل دفتر اقتصاد و تعرفه شرکت مهندسی آبفای کشور، از ابلاغ آئین‌نامه جدید محاسبه هزینه نصب انشعاب‌های آب شهری و روستایی پس از طرح یکپارچه‌سازی تا یک‌ماه آتی خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،مجید حیدریان در نشستی که در شرکت آب و فاضلاب استان همدان با حضور مدیرعامل این شرکت برگزار شد، با اشاره به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، گفت: بر همین اساس هر آنچه در آب و فاضلاب روستایی وجود داشته در آبفای شهری هضم می‌شود.
وی ادامه داد: در رابطه با هزینه‌های نصب انشعابات بعد از یکپارچه‌سازی شرکت‌ها دو راهکار محاسبه قوانین بر اساس شهری یا صدور مجوز خاص برای جمعیت روستایی وجود داشت؛ جدول مرتبط با این هزینه‌ها باید ابتدا در هیئت مدیره تصویب و سپس مرحله ارسال به وزارتخانه انجام بگیرد که امیدواریم با رفع مشکلات موجود دستورالعمل‌های مربوطه به زودی ابلاغ شود.
حیدریان در ادامه ضمن اشاره به ضرورت بهره‌گیری از آئین‌نامه جدید عملیاتی نیز عنوان کرد: این آئین‌نامه در مرحله ویرایش نهایی است که امیدواریم ظرف یک ماه آتی آئین‌نامه جدید ابلاغ شود.
مدیرکل دفتر اقتصاد و تعرفه شرکت مهندسی آبفای کشور همچنین با اشاره به اینکه ما همواره به دنبال کمک به مشترکان هستیم، اظهار داشت: هیچ صنعت شبکه‌ای وجود ندارد که در صورت مصرف کالای تولیدی، تولید‌کننده حاضر به ارائه تخفیف باشد، اما شرکت‌های ما بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی حاضرند در صورت شکست شبکه داخلی تاسیسات و هدر رفت آب، تنها با دریافت هزینه تمام شده آب محاسبه شده توسط کنتور مشترک، از ضرر مضاعف مشترک جلوگیری نمایند.
وی در ادامه با بیان اینکه همکاران ما همواره در پی خدمت‌رسانی به مشترکان هستند و آبرسانی از جمله خدماتی است که لحظه‌ای نباید متوقف شود، خاطرنشان کرد: اگر امروز کرونا کنترال شده است، بیش از 60 درصد آن توسط تلاشگران پنهان صنعت آب در تامین کمی و کیفی آب برای استفاده‌های شرب و بهداشت مشترکان انجام شده و همه ما بر این مهم واقف هستیم که پرداختن به نظافت و امور مرتبط با آن بدون صرف آب امکان‌پذیر نخواهد بود.
حیدریان با تاکید بر اینکه امور مشترکان در صنعت آب باید سرشار از خلاقیت باشد، عنوان کرد: لازم است به سراغ انشعابات غیرمجاز و اصلاح صحیح‌تر قرائت کنتورها برویم تا ضمن پایین آوردن تلفات آب، درآمد از این حوزه را افزایش دهیم که البته این درآمد در نهایت در راستای خلق آب جدید و خدمت‌رسانی به مشترکان هزینه خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به اینکه کارکنان امور مشترکان از دانش و تجربه لازم برخوردار هستند، یادآور شد: باید بدانیم چنانچه درآمدزایی وجود نداشته باشد، ادامه فعالیت صنعت‌های خدمات‌رسان امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع:پاون