ابلاغ اعتبار ۴۷ میلیارد تومانی برای مجتمع‌های آبرسانی و تک‌روستاها در لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در سال‌جاری از محل ‏تکمیل مجتمع‌های آبرسانی و تک روستاها اعتباری بالغ بر 47 میلیارد تومان ابلاغ گرفته‌ شده است.

 به گزارش خبرنگار پايگاه خبري مهرگان پرس از خرم آباد،حمیدرضا کرم‌وند با اشاره به اینکه این میزان اعتبار برای تکمیل و ادامه کار ۱۵ مجتمع در لرستان و برای ۸۶ روستا در قالب پروژه‌های تک روستایی است، ادامه داد: با توجه به فعالیت‌هایی که داریم تا پایان سال‌جاری ۵۸ روستا در سطح استان و در قالب مجتمع‌ها و روستاهایی که از صندوق توسعه ملی اعتبار می‌گیرند، افتتاح می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در حال حاضر کار آبرسانی به ۲۶ روستا انجام شده است، افزود: بعد از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب تمام تمرکز و هدفمان این بود که تابستان کم مشکلی داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه زیرساخت‌های روستایی ضعیف هستند، یادآور شد: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته متوجه شدیم که زیرساخت‌های روستایی بسیار ضعیف هستند و برای جبران این مشکل از امکانات شهری استفاده کردیم.
کرم‌وند در ادامه با بیان اینکه برای آب‌رسانی به روستای "چم‌شهران" از ظرفیت شهر معمولان استفاده شده، تصریح کرد: پروژه‌ای در حال مناقصه داریم تا بتوانیم روستاهایی که در مسیر سراب دارای بیران‌شهر و ۷ روستا که در این مسیر واقع شده‌اند را از نعمت آب برخوردار کنیم.
وی با اشاره به اینکه در نورآباد، روستاهایی داریم که در مجاور شهر هستند اما مشکل آب دارند، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در روستاهای ما آمار بهره‌مندی آن‌ها بالای ۸۰ درصد آورده شده، اما بررسی و بازنگری‌های متخصصان ما نشان داد که این عدد کمتر از ۵۵ درصد است.
این مسئول در ادامه داد: خوشبختانه اهدافی که در سال ۹۹ داریم به گفته اکثریت روستائیان بسیار قابل قبول بوده و مشکلاتی که در سال گذشته وجود داشته برطرف شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، مشکلات موجود در پروژه‌های عمرانی را قابل حل دانست و گفت: در سیل گذشته در بخش شهری و روستایی ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت داشتیم و در این راستا باید اعتبارات لازم را برای جبران برخی از مشکلات به دست بیاوریم.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه تنها ۱۳۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت در مجموع به ما تخصیص داده شد، اضافه کرد: در برخی از روستاها برای برطرف کردن مشکل به صورت سطحی آب لوله‌کشی در اختیار روستائیان قرار گرفته است.
کرم‌وند در ادامه از رونمایی تجهیزات جدید آبفا در هفته پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا در بلایای طبیعی کمترین خسارات را به تاسیسات داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان به اینکه در بحث تامین‌سازی تاسیسات شهری نگرانی‌ کمتری داریم، یادآور شد: سیاست وزارت نیرو این است که بحث سد سازی در لرستان برای جلوگیری از سیلاب انجام گیرد، اما یقیناً این مهم بسیار طولانی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در ادامه با اشاره به اینکه باید خود را برای سیلاب‌های احتمالی آماده کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های فاضلاب زیادی در لرستان آغاز شده، امیدواریم که با تخصیص اعتبارات لازم تصفیه‌خانه‌ها و شبکه‌های فاضلاب تکمیل شوند؛ در این صورت در بخش فاضلاب شهری واقعاً شاخص بهره‌مندی فاضلاب در استان یک جهش فوق‌العاده پیدا می‌کند.