اتمام پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در کردستان تا پایان سال ۱۴۰۱

معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اتمام پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان کردستان تا پایان سال 1401 خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج ،فاتح عبدی در تشریح این خبر گفت: ۵۸۲۰ کیلومتر شبکه سیم مسی فشار ضعیف در استان کردستان وجود داردکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ( تا دهه اول مرداد ماه ) ۱۷۷۹ کیلومتر شبکه اصلاح و به کابل خودنگهدارتبدیل شده است.

عبدی در ادامه سخنان خود افزایش پایداری شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی استان، جلوگیری از سرقت شبکه و رفع حریم مستحدثات و در نهایت استاندارد سازی شبکه توزیع را از اهداف اساسی اجرای این پروژه عنوان کرد و اذعان داشت:براساس برنامه ریزی مدون تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام شبکه های توزیع برق شهری و روستایی استان کردستان به کابل خودنگهدارتبدیل می شود.

وی در ادامه به شهرستانهایی که پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در آنها به اتمام رسیده است اشاره کرد و گفت: شهرستان کامیاران با مجموع ۳۲۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف درسال ۹۹ عاری از سیم مسی شد و به عنوان اولین شهرستان در استان کردستان کل شبکه آن به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

 وی در ادامه افزود: شهرستان های دیواندره با ۵۵ کیلومتر، دهگلان با ۶۲ کیلومتر و سروآباد با ۲۲ کیلومتر  شهرستانهایی هستند که تمام شبکه فشار ضعیف بخش شهری آنها در سال گذشته به کابل خودنگهدار تبدیل شده است و تبدیل کل شبکه فشار ضعیف شهرستان های اشاره شده ( شهری و روستایی ) به کابل خودنگهدار، در سال جاری در دست اقدام است.

معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود اذعان داشت: ۱۲۰۶ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ تبدیل شده است و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۵۷۳ کیلومتر دیگر با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان به کابل خودنگهدارتبدیل شده است.

لازم به ذکر است از کل شبکه سیم مسی فشار ضعیف در استان به طول ۵۸۲۰ کیلومتر در مجموع ۲۶۱۰ کیلومتر شبکه به کابل خودنگهدارتبدیل شده است.