کد خبر: 634
شنبه , 18 بهمن 1399 - 11:47
اجرای طرح «آینده پژوهی» در شرکت ساتکاب

شرکت مادر تخصصی ساتکاب، با هدف به‌روز رسانی در صنایع آب و برق و حرکت در مسیر تکنولوژی‌های نوین این صنایع، طرح «آینده پژوهی» را با به‌کارگیری ظرفیت نخبگان و پژوهشگران ایرانی، اجرایی می‌کند.

به گزارش مهرگان پرس، با توجه به اینکه مدیریت خدمات و پروژه‌های موجود در صنایع آب و برق، با استفاده از ابزارهای سنتی در دنیای کنونی دیگر مقدور نیست، استفاده از فناوری‌های نوین بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات در این عرصه ضرورتی انکارناپذیر است.
تفاوت‌های جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی در مناطق مختلف، نیازهای مختلفی را ایجاد می‌کند که تنها با استفاده از سامانه‌های هوشمند و فناوری‌های نوینِ اطلاعاتی میسر شده و این امر جز با آسیب‌شناسی دقیق در حوزه «صنایع آب و برق»، حرکت در مسیر توسعه و رفع نیازهای موجودِ داخلی و پیش‌بینی نیازهای جامعه هدف در آینده محقق نمی‌شود.
شرکت مادر تخصصی ساتکاب نیز با توجه به مسائل فوق درصدد حرکت در این مسیر با استفاده از پتانسیل‌های استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های خصوصی جهت رفع نیاز فعلی در این حوزه برآمده است و از هرگونه ایده و طرح نوآورانه در صنعت آب و برق با هدف حمایت از این شرکت‌ها و توسعه اقتصادی در قالب فراهم آوردن بستر لازم برای تعامل با بخش‌های مورد نظر حمایت می‌کند. 
به این منظور ساتکاب، «طرح آینده پژوهی» را در حوزه صنایع آب و برق با محوریت حمایت از طرح‌های نوین با هدف به‌روزرسانی در صنایع آب و برق و ممانعت از عقب افتادگی در این زمینه را اجرایی می‌کند. 
این طرح به منظور استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی در حوزه آب و برق صورت می‌گیرد.
لازم به ذکر است، در این زمینه مذاکراتی با مراکز تحقیقاتی همچون «پژوهشگاه نیرو»، «پژوهشکده اقتصاد وزارت اقتصاد»، «مراکز علمی فناوری و صندوق شکوفایی و نوآوری» صورت گرفته تا حمایت از ایده‌های نوین در صنایع آب و برق با محوریت «آینده پژوهی» به شکل مطلوبی عملیاتی شود.

منبع:روابط عمومي شركت ساتكاپ