اجرای طرح پویش هر هفته الف. ب. ایران بیانگر تجلی اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:اجرای طرح پویش هر هفته الف. ب. ایران بیانگر تجلی اقتصاد مقاومتی در كشور است.

به گزارش مهرگان پرس،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: اجرای طرح پویش هر هفته الف. ب. ایران برای بهره‌مندی مردم در همه نقاط کشور از نعمت آب است و براساس اجرای این طرح در استان، توان بومی و کشوری بدون وابستگی به سایر کشورها، برای پیشبرد طرح‌های عمرانی در حوزه آب بکارگیری می‌شود که بیانگر تجلی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس ، آرش آریانژاد ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: بدنبال تعاملی دوسویه با اصحاب رسانه هستیم تا بتوانیم شاهد انعکاس بهتر فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای استان باشیم.

وی افزود: شرکت‌های گسترده‌ای زیرمجموعه وزارت نیرو هستند که هر کدام رسالت خاص خود را دارند و بدنبال تامین آب با توجه به الگوهای وزارت نیرو هستند.

وی با بیان اینکه مردم در صورت خدمتگذاری مسوولان رضایت خاطر دارند و در این راستا نیاز به صداقت و دقت در انتشار اطلاعات توسط رسانه‌ها هستیم، خاطر نشان کرد: رشد و تعالی استان و دستیابی به توسعه پایدار هدف همه ماست و باید در این راستا گام برداریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد: اجرای طرح پویش هر هفته الف. ب. ایران برای بهره‌مندی مردم در همه نقاط کشور از نعمت آب است و براساس اجرای این طرح در استان، توان بومی و کشوری بدون وابستگی به سایر کشورها، برای پیشبرد طرح‌های عمرانی در حوزه آب بکارگیری می‌شود که بیانگر تجلی اقتصاد مقاومتی است.

آریانژاد اضافه کرد: در هفته سی و چهارم پویش هر هفته الف.ب.ایران در قالب ویدیوکنفرانس با حضور مسوولان کشوری چهار پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که منافع آن برای مردم این منطقه خواهد بود و گامی برای محرومیت‌زدایی و توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری‌های وزارت نیرو در بحث آب در کردستان شکل گرفته است، بیان کرد: صنعت آب و برق در کردستان صنعتی پویاست و از دیدگاه‌ها و نظرات حرفه‌ای استقبال و استفاده می‌کنیم.

افتتاح پروژه سد رمشت

وی پروژه سد و شبکه آبیاری و زهکشی رمشت را از پروژه‌های قابل افتتاح در سالجاری دانست و گفت: این پروژه از سال ۸۸ آغاز شده و بالغ بر یکصد میلیارد تومان اعتبار برای این سد در نظر گرفته شده است و بیش از 15 میلیارد تومان برای شبکه سد هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: با انتقال آب به اراضی پایاب سد، 600 هکتار از اراضی پایاب سد رمشت روستاهای اطراف سد شاهد ایجاد ارزش افزوده و تبدیل زمین دیم به آبی و همچنین ایجاد اشتغال و رونق کشاورزی خواهیم بود.

آریانژاد اضافه کرد: از مهمترین سیاست‌های رویکرد وزارت نیرو در سنوات اخیر بارگذاری موارد گردشگری در سدهای مخزنی است که اگر اهداف شرب نداشته باشد زمینه‌ساز پرورش ماهی خواهد بود و موجب رونق شیلات و گردشگری می‌شود.

جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری سدهای استان

وی از آمادگی این شرکت برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری سدهای استان خبر داد و اعلام کرد: طرح‌هایی که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد مورد استقبال شرکت آب منطقه‌ای خواهند بود‌ و سازمان گردشگری می‌تواند در این راستا طرح‌های خود را ارائه دهد.

وی همچنین سد گاران و شبکه پایاب گاران را از طرح‌های دیگر شرکت آب منطقه‌ای استان دانست و گفت: هدف از احداث آن مهار آبهای مرزی است و در تلاشیم بتوانیم بخشی از نواحی پایاب سدگاران را به بهره‌برداری برسانیم

آریانژاد افزود: در پویش هر هفته الف.ب.ایران یکهزار و یکصد هکتار آب برای تبدیل کشت دیم به آبی تحویل داده می‌شود که ۱۳۲ میلیارد تومان هزینه آب‌اندازی به ایستگاه پمپاژ و آبرسانی به زمین‌های پایاب سد گاران در مریوان خواهد بود‌.

وی اضافه کرد: شبکه آب سد گاران با همت وزارت نیرو و همکاران شرکت آب به آبیاری بیش از چهارهزار و 600 هکتار اراضی اطراف سدگاران مریوان می‌انجامد و در نهایت به اشتغالزایی منتهی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد: سد گاران از زیباترین سدهای ایران از لحاظ بوم گردی، سرمایه‌گذاری و گردشگری سلامت است و از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در این راستا نیز استقبال می‌شود.

افتتاح تصفیه‌خانه آب سقز

آریانژاد عنوان کرد: از دیگر طرح‌های قابل افتتاح شرکت در سالجاری تصفیه‌خانه آب سقز است که از سد چراغ ویس آبگیری می‌شود که با ظرفیت چهارصد لیتر بر

ثانیه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۸۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است، افزود: آب سالم و پایدار از منبعی مطمئن برای آب شرب سقز تامین می‌شود.

وی در پایان گفت: سد رمشت، شبکه رمشت، ناحیه یک و دوسدگاران و تصفیه خانه فاضلاب سقز از طرح‌های استان کردستان است که وزارت نیرو برای تکمیل این پروژه‌ها دغدغه دارد.