احداث چهارمخزن ذخیره آب شرب در شهرستان نهاوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از احداث چهار مخزن ذخیره آب شرب در راستای خدمت‌رسانی به مردم شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس، "سید هادی حسینی بیدار" ضمن اشاره به ساخت برخی مخازن ذخیره آب شرب در شهرستان نهاوند، گفت: عملیات احداث مخزن دو هزار مترمکعبی شهر گیان که در هفته دولت سال گذشته کلنگ‌زنی شده بود، در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی کلنگ زنی شد، عنوان کرد: تاکنون عملیات بتن ریزی فونداسیون مخزن، آرماتوربندی ستون‌ها، فازنخست بتن ریزی ستون‌ها و دیوارهای مخزن و دیوارکشی مخزن عملیاتی شده  که انتظار می‌رود  ظرف دو ماه آتی مورد بهره برداری قرار گیرد.
حسینی بیدار افزود: با بهره برداری از این مخزن 8 هزار و 168 نفر از جمعیت شهر گیان از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
وی درادامه ضمن اشاره به ساخت مخزن ذخیره آب شرب روستاهای "قلعه قباد – بیان" نیزگفت: این مخزن در حال حاضر در مرحله آرماتوربندی، قالب بندی و فنداسیون است و طی هفته آتی عملیات بتن ریزی مخزن مذکور اجرایی می‌شود.
حسینی بیداربا بیان اینکه با تکمیل مخزن 500 مترمکعبی قلعه قباد-بیان سه هزار و 500 نفر از جمعیت این دو روستا تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: مبلغ قرارداد این پروژه دو میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار تا پایان تابستان به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل آبفای استان همدان همچنین ضمن اشاره به ساخت مخزن آبرسانی روستای راوند سفلی و علیا اظهارداشت: مخزن 50 متر مکعبی راوند در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در دست انجام است.
وی با بیان اینکه قرار داد احداث این مخزن با 25 درصد افزایش، 250 میلیون تومان است، عنوان کرد: مخزن مذکور ظرف 20 روز آتی با پوشش 130 نفر از جمعیت شهرستان به بهره برداری می‌رسد.
وی در نهایت از عملیات ساخت مخزن روستای جهان آباد خبر داد و گفت: این پروژه در حال حاضر در با 30 درصد پیشرفت فیزیکی درمرحله آرماتوربندی و فنداسیون است.

منبع:روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان