احیای دریاچه ارومیه از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید است/ ساخت 57 سد، 56 تصفیه‌خانه‌ آب، 101 تصفیه‌خانه‌ فاضلاب و ایجاد 333 هزار هکتار شبکه آبیاری از اقدامات مهم دولت در صنعت آب و برق

رئیس جمهور احیای دریاچه ارومیه را از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید دانست و با اشاره به طرح انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه با ظرفیت مهار و تنظیم ۷۱۳ میلیون متر مکعب و ظرفیت انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب تاکید کرد: کشاورزی، سلامتی‌ و زندگی‌ حدود 15 میلیون نفر در غرب کشور مرهون دریاچه ارومیه به عنوان نگین سبز منطقه است.

به گزارش مهرگان پرس، ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری رسمی از ۲۵ پروژه وزارت نیرو در حوزه احداث سد و نیروگاه در چهار استان کشور گفت: دریاچه ارومیه به عنوان نگین سبز منطقه زندگی مردم غرب کشور را تضمین می‌کند و امروز کار بزرگی در مسیر احیای آن انجام گرفت.
رئیس جمهور با برشمردن دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه سدسازی اظهار داشت: شمار سدهای کشور در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، ۱۴۴ سد بود که این رقم در پایان دولت دوازدهم به ۲۰۱ سد خواهد رسید و امروز چهل و هشتمین سد از مجموع ۵۷ سدی که تا پایان این دولت به بهره برداری می‌رسد، افتتاح شد.
روحانی با ابراز رضایت از اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه اجرای موفق پروژه‌های آب و برق اظهار داشت: تا پایان دولت تدبیر و امید تعداد تصفیه‌خانه‌های آب احداث شده به ۵۶،‌ تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به ۱۰۱ و تعداد سدهای احداث شده به ۵۷ سد خواهد رسید و مهمترین طرح اجرا شده در این دولت نیز احیای دریاچه ارومیه است که زندگی و اشتغال حدود ۱۵ میلیون نفر در غرب کشور وابسته به حیات آن است.
رئیس جمهور گفت: در حوزه ایجاد شبکه‌های آبیاری، طی هشت سال گذشته ۳۳۳ هزار هکتار شبکه آبیاری ایجاد شده است. در این دولت ۵۶ تصفیه‌خانه شهری و ۱۰۱ تصفیه‌خانه فاضلاب به ثمر می‌نشیند که این اقدامات زیربنایی برای توسعه صنعت، کشاورزی و خودکفایی و امنیت مردم نقش مهمی دارد.
روحانی در ادامه ضمن قدردانی از وزارت نیرو، شرکت‌های خصوصی و جوانان و مهندسان کشور اظهار داشت: امروز همه باید با وحدت، اتحاد، یکپارچگی، ایثار و فداکاری، با حضور در صحنه اقتصادی و حمایت از دولت، در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.

پايگاه اطلاع رساني دولت