اختصاص یک پانزدهم اعتبارات تعمیر و تجهیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان

دورود- مهرگان پرس مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه شورای اداری این اداره کل از اختصاص نزدیک به ده میلیارد ریال از کل اعتبارات تعمیر و تجهیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان خبر داد

احمد حسین فتایی در جلسه شورای اداری این اداره کل که به میزبانی دورود برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: جلسه شورای اداری اداره کل از ابتدای سال تاکنون چندین بار به دلیل شرایط سخت حاکم بر شهرستان های استان در موضوع کرونا، به تعویق افتاد و امروز در شرایطی که تمام شهرستان های استان در وضعیت زرد هستند با رعایت تمامی پروتکل ها و دستورات بهداشتی برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: ما نیازمند تغییر نگاه مدیران کشور و استان به موضوع فرهنگ هستیم و این تغییر حاصل نمی شود مگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیرمجموعه های آن در استان، در راستای تحقق طرح مرجعیت فرهنگی که توسط مقام وزارت ابلاغ گردیده گام بردارند.

وی افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها نباید منفعل باشند و باید به گونه ای عمل کنند که در تمامی برنامه ها و فعالیت های شهرستان حضور پر رنگ داشته و در راستای کسب جایگاه مرجعیت فرهنگی تلاش کنند.

فتایی سپس با اشاره به لزوم دسته بندی دقیق داده های فرهنگی، هنری و قرآنی در شهرستانها، گفت: این داده های خام باید بعد از جمع آوری، تدوین و به اطلاعات دقیق تبدیل شود تا دانش و آگاهی مجریان و متولیان فرهنگی در خصوص ظرفیت ها و مشکلات شهرستانها افزایش یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اذعان داشت: تعامل درست با مدیران و همچنین استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی و ادارات هم خانواده در شهرستانها می تواند مسیر را برای اجرای برنامه ها و فعالیت های ماندگار و اثرگذار هموار نماید.

وی همچنین با اشاره به لزوم تقویت شاخصه های فرهنگ عمومی و عامه در جامعه، گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان اصلی ترین مرجع سیاستگذاری های فرهنگی، این امکان را می آورد تا سند جامع فرهنگی شهرستان ها و استان تدوین شده و به عنوان چراغ راه حرکت در مسیر توسعه فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

فتایی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1398 بیشترین امتیاز ارزیابی عملکرد خود از ابتدای انقلاب تاکنون را کسب نمود که یک موفقیت بزرگ است و با تلاش مجموعه کارکنان این اداره کل بدست آمده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه به اختصاص یک پازدهم کل اعتبارات تعمیر و تجهیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری موفق شدیم نزدیک به یک میلیارد تومان از اعتبارات تعمیر و تجهیز وزارت را برای استان جذب کنیم تا بتوانیم بخشی از فضای فرهنگی هنری استان را بهسازی نماییم.

فتایی در پایان خاطرنشان ساخت: فعالیت های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی باید بر اساس ظرفیت شهرستانها در یک منطقه متمرکز گردد و از برگزاری رویدادهای مشابه به میزبانی شهرستانهای مختلف دوری کنیم تا با تمام توان و ظرفیت، برنامه های باکیفیت بالاتر و اثربخشی بیشتر را اجرا کنیم.