ارباب وعده ها همچنان باقی است/عقب ماندگی ورزش استان کماکان ادامه دارد!

خوزستان - مهرگان پرس- اکنون که ۴ سال از حضور افشین حیدری می گذرد هدر رفتن استعدادها و فرار آنها به استان های دیگر ٬کوچ باشگاه ها٬ پروژه های نیمه کاره٬ عدم نگهداری صحیح و موارد بیشماری که ورزش استان را به افول رسانده است.

حیدری از بهمن‌ماه سال ۹۵، فعالیت خود را به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان آغاز کرد اما عملکرد وی باعث شد که تمامی نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به شرایط موجود ورزش خوزستان به «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و انتقادات شدیدی داشته باشند اما ورزیر تمام قد از اوحمایت می کند.

خوزستان استان ثروتمندی است که منابع نفت٬گاز٬معادن٬ پتروشیمی و کشاورزی است و‌همواره بهانه مدیران در وضعیت کنونی نبود بودجه و نیمه کاره بودن پروژه های ورزشی ۱۰ ساله مورد قبول نیست.

طی این مدت واگذاری سهمیه تیم لیگ برتری فوتبال ساحلی جهان‌نژادیان آبادان به دیگر استان٬ کشتی سینا صنعت ایذه، بسکتبال پتروشیمی ماهشهر، تیم فوتبال ساحلی آبادان، هندبال مارون ماهشهر و تیم فوتبال و بسکتبال دزفول و مواردی زیادی از این قبیل تنها قسمتی ازوضعیت بد ورزش خوزستان است.

مدیر پروازی افشین حیدری در استان خوزستان سکونت دارد وخانواده وی در تهران را از جمله دلایل بروز مشکلات و خسارت های فراوان در حوزه ورزش این استان شده است.

پروژه هایی مانند استادیوم الغدیرکه با خون و دل افتتاح شد اکنون بعد از ۹ بدلیل نبود مدیریت و نگهداری به بدترین شکل ممکن رها شده است ٬البته دیگر پروژه های استان که با هزینه ها و اعتبارات هنگفت افتتاح شدند به همین وضع دچار هستند.

در همین حال اوضاع شهرستان ها به حدی وخیم است که سهم شهرستان باوی از سال ۹۳ تا کنون یک استخر نیمه کاره ملاثانی که شورا بعد از یاس و ناتوانی اداره ورزش خود آن را تحویل گرفته و‌در حال تکمیل است و تنها ورزشگاه فوتبال شیبان بعداز ۸ سال رها شده است و‌تبدیل به پارکینک شده ٬شهرستان حمیدیه و کارون هم حال روز بدی از لحاظ زیر ساخت ها دارند و تعدادی از سالن های این شهرها در شرایط نامناسبی قرار دارند.

جالب است بدانید در اهواز در مناطقی که بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت (مانند کوی علوی) حتی یک استخر یا زمین فوتبال هم وجود ندارد .

اکنون باید دید مجمع نمایندگان استان باتوجه به انتقادات اکثر نمایندگان مجلس و شوراها٬ و همچنین فرمانداران نظیر فرماندار ماهشهر از وضعیت نامطلوب ورزش در مورد آینده اقای مدیرکل چه اقداماتی میکنند ؟

نویسنده :احمد سلامات

منبع خبر :قلم خوزستان

انتهای پیام/*