ازدید معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پروژه‌ها و تأسیسات آب استان قزوین

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفری یک روزه به قزوین از پروژه‌های حوزه آب این استان بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت منابع آبی و کاستی‌های موجود قرار گرفت.

به گزارش مهرگان پرس مجید آقا‌زاده" در سفر یک روزه خود به استان قزوین، از پروژه‌های تامین آب آشامیدنی این استان شامل مخزن 10 هزار مترمکعبی در مدار و مخزن 10 هزار مترمکعبی در حال احداث شهر مهرگان، تصفیه‌خانه فاضلاب شریفیه و مهرگان، مخزن‌های پونک و کوثر شهر قزوین، سامانه کنترل هوشمند آب شهر قزوین، پروژه مجتمع آبرسانی روستایی قاقازان از پروژه‌های جهاد آبرسانی و نیز تعداد دیگری از پروژه‌های در حال احداث بازدید کرد.

وی در جریان این مأموریت از روند و کیفیت اجرای پروژه‌های تامین آب آشامیدنی ابراز رضایت کرد و خواستار استفاده از ظرفیت خیران برای اجرای پروژه‌های آبرسانی به ویژه در روستاها شد.

آقازاده مشارکت راه و شهرسازی برای پروژه‌های زیرساختی مربوط به تأمین آب آشامیدنی در شهر مهرگان را ضروری دانست و  همچنین روند پیشرفت اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی با همکاری بسیج سازندگی در مناطق روستایی و محروم استان قزوین را بالاتر از میانگین کشوری خواند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین اجرای پروژه‌های آبرسانی را مستلزم صرف هزینه بالا برای دولت و مردم دانست و بر ضرورت حفاظت از تاسیسات و تجهیزات تامین آب بویژه در مناطق روستایی تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این بازدید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گزارشی از سیمای آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان قزوین و پروژه‌های اجرایی در حال احداث و نیز مناطق دارای تنش آبی و برنامه‌های شرکت برای کاهش اثرات ناشی از خشکسالی ارائه کرد.

پاون