استان کردستان یکی ازاستانهای پیشتاز درحوزه تعاون روستایی

حجت الاسلام والمسلمین حسین قبادی نماینده ولی فقیه درسازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و آقای مهندس محمدزاده معاون اداری مالی این سازمان و هیات همراه از روستا بازار اتحادیه تعاونی‌های روستائی استان کردستان واقع در سنندج بازدید نمودند. و ضمن دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم از نزدیک نحوه عرضه محصولات کشاورزی، دامی و صنایع غذائی را مورد بررسی قرار دادند.

و در این بازدید ضمن دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم از نزدیک نحوه عرضه محصولات کشاورزی، دامی و صنایع غذائی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج نماینده ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به کردستان در جمع خبرنگاران هدف از سفر به سنندج  را دیدار چهره به چهره بامردم عزیز و مسوولین ارشد استان دانست و گفت: لازم و ضروری بود که از نزدیک ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه استان درحوزه تعاون روستایی را مورد بررسی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: کردستان با توجه به موقعیت جغرافیایی وظرفیت‌های بالقوه و خدادادی که دارد یکی از استان‌های پیشتاز درحوزه تعاون روستایی می‌باشد.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی از روستا بازار اتحادیه تعاونی‌های روستائی استان و مجموعه انبارهای اتحادیه شرکت های تعاونی روستائی شهرستان سنندج داشت گفت: استان از منظر پتانسیل که در تعاون روستایی است یکی از استانهای پیشتاز و برتر کشور است  و از این حیث کردستان برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: وجود نوار مرزی طولانی و پایانه‌های مرزی در استان و ظرفیت‌های بی‌بدیل نیروی انسانی با حضور قومیت‌های مختلف که با صفا و صمیمیت و برادری در کنار هم زندگی می‌کنند از کردستان یک استان ویژه ساخته که همین امر مسئولیت ما را نسبت به خود چند برابر کرده است لذا ما باید با تلاش مضاعف خواسته‌های به حق مردم شریف این مرز و بوم را اجابت و برآورده کنیم.

این مقام مسوول همچنین ادامه داد: در صددیم  در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و عرضه آن در سطح جامعه برنامه‌ای مدون طرح‌ریزی کنیم.

نماینده ولی فقیه درسازمان مرکزی  تعاون روستایی ایران گفت: یکی ازقطب‌های تولیدات محصولات زراعی و دامی در سطح کشور، استان کردستان است و با توجه به رسالتی که سازمان تعاون روستایی درحوزه تولید، تامین و توزیع محصولات و تولیدات کشاورزی و دامی دارد نگاه ویژه‌ای را به سمت کردستان معطوف کرده که هم خواست مردم و هم مسوولین این استان است و ما هم  جزو وظایف ذاتی و اصلی خود می دانیم که همواره درخدمت مردم شریف کردستان باشیم.

قبادی در ادامه گفت: ملت نجیب کورد و این استان پرآوازه و همیشه سرافراز با تقدیم بیش از ۵۴۰۰ شهید ۹۰۰۰ نفر جانباز و حدود ۸۵۰ آزاده نقش خود را در تامین امنیت کشور و دین خود را به نظام و انقلاب ادا نموده‌اند و در طی ۴۰ سال گذشته همواره پای آرمانها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت‌قدم مانده‌اند.
نماینده ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی در پایان گفتند: مشکلات موجود در حوزه تعاون روستایی استان و اتحادیه‌های مرکزی و شهرستانی کردستان مورد بررسی قرار گرفتند و در راستای حل و فصل این مشکلات و تعارضات موجود با اشخاص حقیقی و حقوقی، تصمیمات و مجوزات لازم اخذ و صادر شد که امیدواریم با اخذ این تصمیمات شاهد رفع تعارضات و رونق بیش از پیش فعالیتهای تعاون روستایی استان باشیم.