استفاده از شرکت‌های دانش بنیان اولویت اصلی صنعت آب کشور است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: قالب اصلی اجرای کارها و برنامه‌ها در بخش آب وزارت نیرو طی سال جدید، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان چه در بخش سازه‌ای و چه در بخش حفاظت و بهره‌برداری در نظر گرفته شده است.

به گزارش مهرگان پرس،محمد جوانبخت" در نشست تخصصی وزیر نیرو با مدیران صنعت آب و آبفای کشور با تاکید بر اتمام طرح‌های نیمه تمام تصریح کرد: ساماندهی طرح‌های ویژه و اولویت‌دار و اصلاح ساختار مدیریت آب کشور با تأکید بر مدیریت با مشارکت ذینفعان از برنامه‌های آتی و مهم وزارت نیروست که با جدیت پیگیری خواهد شد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه وزارت نیرو با رویکرد اصلاح ساختاری مدیریت آب کشور در قالب مدیریت یکپارچه و حوضه‌ای به دنبال ایجاد تغییرات و بهبود مدیریت آب در کشور است، افزود: استفاده از مدیریت با مشارکت ذینفعان در این حوزه مدنظر است و باید با همکاری آنها و مدیریت خودشان از منابع آبی حفاظت و بهره‌برداری کنیم.
جوانبخت گفت: در رابطه با موضوع آب در کشور عدم تعادل بین مصارف و منابع وجود دارد و مسائلی همچون فقدان آمایش سرزمین، بارگذاری بیش از توان و ظرفیت طبیعی منطقه، عدم بهره‌برداری مناسب، بهره‌وری پایین و مسائل مربوط به حوضه‌های مشترک با همسایگان، مشکلات مربوط به این عدم تعادل را دوچندان کرده است.
جوانبخت تأکید کرد: تأمین آب شرب و کیفیت آن از الزامات و اولویت‌های وزارت نیروست و برنامه‌ریزی‌ها در جهت مدیریت مصارف با مشارکت روسای حوضه‌های آبریز انجام شده است و مدیران استانی به عنوان مجریان این برنامه‌‌ها در استان‌ها باید پیگیر اجرای این برنامه‌ها و مصوبات در قالب کارگروه‌های سازگاری با کم آبی باشند.
وی با اشاره به شرایط ویژه آب در کشور خاطرنشان کرد: مدیران بخش آب کشور باید مدیران جهادی باشند، چرا که دولت رویکرد خوبی در بودجه سال 1401 به بخش آب داشته و هزینه کرد و استفاده از این ظرفیت نیازمند همت بالای مدیران ما خواهد بود.
وی افزود: امروز یکی از اصلی‌ترین موضوعات ما تسریع در اجرا و اتمام طرح‌ها بویژه طرح‌های نیمه تمام در کشور است و مدیریت این امر معیار ارزیابی عملکرد مدیران در سال جدید خواهد بود.
مدیریت منابع انسانی و به‌کارگیری نیروهای متعهد، مسئولیت پذیر و متخصص، ساماندهی رودخانه‌ها، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی، مدیریت با مشارکت ذینفعان، حفاظت از منابع آب زیرزمینی، جلوگیری از کشت‌های پر آب طلب، احیای سفره‌های آب زیرزمینی، محیط زیست و تالاب‌ها تغذیه مصنوعی از دیگر تأکیدات معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این جلسه بود.
جوانبخت در پایان ضمن ابراز خرسندی از توجه به موضوع آب در جامعه خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوع آب به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شده است و این امر که آحاد جامعه در مورد آن اظهار نظر می‌کنند نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این مایه حیات در بین مردم دارد.

استقرار حکمرانی خوب، ما را به سمت توسعه پایدار سوق می‌دهد
در ادامه جلسه "علیرضا الماسوندی" معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز با تأکید بر مشارکت همگانی برای استقرار حکمرانی خوب در بخش آب گفت: حکمرانی خوب ما را به سمت توسعه پایدار سوق می‌دهد و برای استقرار آن باید تعامل و مشارکت حداکثری بین دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی صورت گیرد و سه رکن اقتصاد، اجتماع و محیط زیست در تعادل قرار داشته باشند. 
وی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی خاطرنشان کرد: راه تحقق این شعار بر اساس استقرار حکمرانی خوب است.

پاون