استفاده از فایناس داخلی برای تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام مازندران

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از اختصاص 2500 میلیارد تومان برای ادامه پروژه‌های سد هراز، شبکه آبیاری و زهکشی هراز و نیز طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف از محل فایناس داخلی خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،"قاسم اسلامی" با اشاره به پیگیری‌های بعمل توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران، وزارتخانه‌های نیرو و اقتصاد و دارایی و مساعدت مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته در گام اول مقرر شد مبلغ 900 میلیارد تومان از چهار بانک صادرات، سپه، تجارت و ملت دریافت نماییم و همچنین موافقت مابقی مبلغ نیز طی هفته‌های آینده صادر خواهد شد.
وی افزود: با اجرای این سه طرح بزرگ، بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش قرار خواهد گرفت و علاوه آن آب شرب شهرستان‌های آمل، نور، محمود آباد، فریدونکنار و روستاهای مسیر فراهم می‌گردد و می‌تواند 25 مگاوات برق نیز بوسیله احداث نیروگاه‌های برق‌آبی تولید شود.
معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: برای دو طرح آبرسانی به رامسر، تنکابن و عباس آباد و نیز آبرسانی به شهرهای محمودآباد، نور و رویان به میزان 700 میلیارد تومان توسط وزارت نیرو از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از محل اعتبارات موجود درخواست شده است.

منبع: روابط عمومي شرکت آب منطقه‌ای مازندران