افتتاح طرح‌های آبرسانی به 137 روستا در دو استان مرکزی و فارس

طرح‌های آبرسانی به 137 روستا در دو استان مرکزی و فارس و همچنین 3 پروژه ساز و کاری در سی و پنجمین هفته پویش#هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مهرگان پرس،از مجموع طرح‌های آماده افتتاح، دو پروژه ساخت و سازی با اعتبار 107 میلیارد تومان و سه پروژه نیز جزو پروژه‌های ساز و کاری است که در پژوهشگاه نیرو افتتاح خواهد شد.
بر این اساس، در استان مرکزی پروژه آبرسانی به 74 روستا با اجرای 198 کیلومتر خطوط انتقال برای تامین آب شرب 29 هزار و 231 نفر از جمعیت روستایی استان با اعتبار 31.8 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
همچنین پروژه آبرسانی به 63 روستا در استان فارس نیز که با اجرای 118 کیلومتر خطوط انتقال جمعیتی حدود 31 هزار و 501 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد با اعتبار 75.3 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.
در بخش پروژه‌های ساز و کاری، اولین پروژه "سامانه پیشرفته بازار برق ایران" است که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران و با همکاری پژوهشگران پژوهشگاه نیرو در قالب 8 پروژه، به بهره‌برداری خواهد رسید. ایده اصلی طراحی این سامانه، افزایش ایمنی شبکه برق با یکپارچه سازی برنامه ریزی آرایش تولید واحدهای نیروگاهی بوده است.
دومین پروژه ساز و کاری، "سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب" است که با هدف تولید، تحلیل و ایجاد دسترسی برخط به داده‌ها، اطلاعات پایش و پیش‌بینی بارش و سیلاب در رودخانه‌ها و مخازن کشور برای بهبود مدیریت سیلاب طراحی شده است.
پروژه دیگر سازوکاری، "سند زيست بوم نوآوري نيرو" است که به عنوان رویکردی جدید در صنعت آب و برق به دنبال هم‌سویی و هم‌افزایی تمامی طرح‌های نوآورانه و خلاق در این صنعت و رسیدن به یک نتیجه کاربردی و مشترک است. این رویکرد بر این اصل استوار است که تمامی مسیرهای پژوهشی و فناورانه بايستي بصورت يكپارچه و مشاركتي و با همكاري گسترده همه فعالان و بازيگران طي شود.
فردا در کنار هفته سی و پنجم پویش، "جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو" با مشارکت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شرکت‌های مادرتخصصی صنعت آب و برق و شرکت‌های تابعه، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه آب، برق و انرژی فردا با حضور وزیر نیرو آغاز به کار خواهد کرد.