افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه با حضور دکتر قالیباف

مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزارشد.

به گزارش مهرگان پرس، مراسم محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و برخی از نمایندگان از جمله علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس و روح اله متفکر آزاد، عضو کمیسیون آموزش  برگزارشد.

قالیباف در این مراسم در ارتباط با اهمیت نوآوری گفت: «نوآوری و خلاقیت دانش بنیان‌ها نحوه نوع نگاه دیگر به دنیا است با توجه به اینکه دنیا در راه گام برداشتن به سمت سبک زندگی تحولی همراه با علم  و مهارت‌ها است، بدون شک نوآوری و خلاقیت همه ابعاد زندگی افراد را در تحت تأثیر قرار داده است.»

رئیس قوه مقننه به تشریح تفاوت موضوع فناوری در بخش خصوصی و بخش حکمرانی پرداخت و گفت: «زمانی که موضوع فناوری در بخش خصوصی و میان افراد فعال در این حوزه مطرح می‌شود، یک مفهوم و زمانی که فناوری بخواهد در حکمرانی اثر خود را نشان دهد، مفهوم دیگری پیدا می‌کند. مهمترین کار نوآوری و خلاقیت این است که حصر زمان و مکان را می‌شکند و همه چیز را پویا و به حرکت درمی‌آورد.»

او همچنین به تاثیر نوآوری در تغییر حکمرانی در جهان اشاره کرد و افزود: «مدیریت و اداره یک مجموعه مفهوم دیگری پیدا کرده است. سنت‌ها طبق عادت مانع از ایجاد تحولات‌ می‌شود و رابطه بین ذینفعان با عوامل مختلف تاثیر خودش را می‌گذارد.»