افزایش ظرفیت ایستگاه ۶۳ کیلوولت شهرستان خفر در استان فارس

سخنگوی شرکت برق منطقه‌ای استان فارس، از افزایش ظرفیت ایستگاه ۶۳.۲۰ کیلوولت خفر از ۴۵ مگاولت آمپر به ۶۰ مگاولت آمپر خبر داد و گفت: این افزایش ظرفیت به منظور جوابگویی به رشد بار و افزایش مصرف مشترکان منطقه و تامین نیازهای جدید و نیز افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه انجام می‌شود.

به گزارش مهرگان پرس، "مهدی توکلی" با اشاره به لزوم صرفه‌جویی و مصرف بهینه برای گذر از تابستان پیش رو و عبور از نقطه اوج مصرف، افزود: علاوه بر اینکه همواره باید مصرف بهینه مد نظر باشد و در همه سطوح رعایت شود، با مدیریت بار و افزایش ظرفیت برخی از پست‌ها نیز می‌توان به عبور از روزهای گرم سال کمک کرد.
وی با بیان اینکه پهنه‌های صنعتی و مشترکان کشاورزی در جنوب استان فارس و شهرستان خفر نیاز به تامین برق پایدر در همه روزهای سال به ویژه در روزهای گرم تابستان دارند، اضافه کرد: این تغییر در پست ۶۳.۲۰ کیلوولت خفر میتواند پاسخگوی نیازهای منطقه باشد.
معاون بهره‌برداری و سخنگوی شرکت برق منطقه‌ای استان فارس خاطرنشان کرد‌: با توجه به افزایش دمای هوا و تداوم آن در روزهای آینده، صرفه‌جویی در میزان مصرف برق توسط مشترکان ضرورت دارد. صنعت برق  یکی از صنایع زیربنایی است و  تمام تلاش خود را جهت تأمین برق مطمئن و پایدار در دستور کار دارد و از هیچ کوششی جهت جلب رضایت مشترکان دریغ نخواهد کرد.
به گفته وی، همکاری مشترکان در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری، اداری و خانگی در برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۰ بسیار ارزشمند است و انتظار می‌رود با تداوم این همکاری اوج مصرف تابستان امسال بدون مشکل جدی سپری شود.

منبع: پاون