افزایش ۹۰۰ مگاولت آمپری ظرفیت تامین برق با اولویت صنایع

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به طرح‌های برق‌رسانی امروز پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: در سال جهش تولید امروز از طرح‌های وزارت نیرو به میزان ۹۰۰ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت تامین برق با اولویت صنایع افتتاح می‌شود.

به گزارش مهرگان پرس،همایون حائری در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق در 4 استان آذربایجان غربی،  اردبیل، مازندران و اصفهان در قالب هفته سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو برگزار شد، افزود: طرح‌های امروز شامل هشت پست و خطوط مربوطه فشار قوی برق و یک نیروگاه مقیاس کوچک در استان اصفهان، دو پست فوق توزیع برق در استان اردبیل و برق‌رسانی به ۱۳ روستا در استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی است که برای این طرح‌ها جمعا ۸۳۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی گفت: پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه در شهرک صنعتی بزرگ اصفهان که با استفاده از اعتبارات بانک توسعه اسلامی احداث شده، افزایش ظرفیتی به میزان ۴۰۰ مگاوات آمپر را برای تامین نیاز مصارف صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: همچنین پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلو ولت لنجان و پست‌های سیار ۶۳ کیلوولت گز و شهرک بزرگ اصفهان، مجموعا به میزان ۷۶۵ مگاوات آمپر شرایط بسیار مناسبی را برای تامین برق مناطق صنعتی، خانگی و کشاورزی و تجاری شهرهای استان اصفهان فراهم کرده است.

حائری اظهار داشت: نیروگاه مقیاس  کوچک ۱۰ مگاواتی سبز سپاهان نیز با هدف تامین بخشی از برق مشترکان شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان توسط بخش خصوصی احداث شده است.

وی گفت: در استان اردبیل نیز دو پروژه بزرگ برقی امروز افتتاح خواهد شد؛ این دو پروژه مربوط به افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست ۶۳ کیلوولت بیله سوار به میزان ۱۵ مگاولت آمپر و پست ۲۳۰ کیلوولت نمین به میزان ۱۲۰ مگاولت آمپر است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: پست نمین، نقش کلیدی در تامین  مصارف شهرک صنعتی بزرگ اردبیل ۲، شهرک صنعتی آرتا و فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی نمین دارد.

وی گفت: همچنین برق‌رسانی به ۱۳ روستا با جمعیت زیر پوشش ۱۴۳ خانوار در استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی افتتاح خواهد شد که بیشتر این روستاها زیر ۱۰ خانوار جمعیت دارند.

:منبع: پاون