اقدامات پتروشیمی در جریان آب گرفتگی  اخير در ماهشهر

پس از بارندگی حدود 170 میلیمتری در سطح شهرستان بندرماهشهر، مناطق مختلف شهری این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند. صنایع پتروشیمی نیز در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی به امداد رسانی پرداختند.

مهرگان پرس. ماهشهر ،محسن ادیبی در بیان اقدامات صنعت پتروشیمی در این حادثه گفت: با توجه به مشکلات زیرساختی برخی از نقاط شهرستان، چون شهر چمران و بندرامام خمینی (ره)، آبگرفتگی این مناطق طولانی تر شده و موجب انسداد راهها و  اختلال در روال عادی زندگی شهروندان عزیز گردید.
سرپرست روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ادامه داد: شرکت های پتروشیمی که همواره و در تمامی برهه های خطیر، آمادگی همه جانبه ی خود را برای مشارکت و کمک نشان داده، در این حادثه نیز مشارکت خود را از ساعات اولیه حادثه آغاز کرد.
در همین راستا کمیته شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با محوریت سازمان منطقه ویژه و پشتیبانی شرکت عملیات غیر صنعتی، پس از تشکیل فوری جلسه، با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان، کارگروههای عملیاتی خود را در زمینه امداد رسانی تشکیل داد.
ادیبی، خاطر نشان کرد: در زمینه فعالیتهای فنی و مهندسی، علاوه بر حضور میدانی و شرکت در جلسات هم فکری طراحی عملیات، نقشه برداری از مناطق شهری محصور در سیل، به منظور حصول اطمینان از نحوه عملیات لوله گذاری و حفر کانال به جهت هدایت آبهای سطحی به خوریات اطراف شهر بندر امام خمینی از جمله اقدامات مهندسی پتروشیمی بود، که کمک شایانی به افزایش بهره وری و سرعت عمل در رفع آبکرفتگی داشت.
وی افزود: استقرار تعداد 9 دستگاه پمپ  کف کش دیزلی و برقی در سایزهای مختلف، تأمین و ارسال 8 دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازی به مناطق آب گرفته، تأمین و ارسال 2 دستگاه جرثقیل، ارسال 2 دستگاه تانکر آب ، ارسال دیوار پیش ساخته بتنی جهت زیرسازی محل استقرار پمپ ها و ارسال 11 دستگاه خودروی دوکابین شاسی بلند،جهت امدادرسانی و خدمات به شهروندان شهر بندر امام و مراکز درمانی، همچنین تامین لوله کربن استیل، بیش از 700 پالت چوبی برای استفاده در منازل آبگرفته، دو دستگاه جنتکس جهت شستشوی مقره های برق، دو دستگاه وکیوم لاری جهت تخلیه آبهای سطحی و سایر تجهیزات مورد نیاز درخواست شده از دیگر خدمات پتروشیمی در حادثه اخیر شهرستان بندرماهشهر بود.
صنایع پتروشیمی در زمینه تامین و توزیع مواد غذایی هم فعالیت هایی داشت که از آن جمله می توان به تأمین غذای گرم به تعداد ۱۰ هزار پرس در هر وعده غذایی، توزیع پکیج غذایی خشک به تعداد ۱۰ هزار بسته و هزاران بسته آب معدنی در سطح مناطق سیل زده اشاره کرد.
شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در قالب شورای راهبردی، همواره با اهتمام ویژه به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، خود را بخشی از بدنه جامعه دانسته و رفع نیازهای جامعه پیرامونی را از اولویت های اصلی و دغدغه خود به شمار می آورد و در این شرایط نیز تا رفع کامل بحران و بازگشت به شرایط عادی در کنار شهروندان عزیز خواهد بود.

منبع:دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شورای راهبردی شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی