امسال 280 خانوار زیرپوشش بهزیستی کردستان صاحب خانه می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: تا پایان امسال 280 واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان واگذار خواهد شد.

صباح قریشی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری مهرگان پرس  در سنندج اظهار کرد: تعهد بهزیستی استان در زمینه احداث مسکن برای مددجویان زیرپوشش در سال‌جاری ساخت 223 واحد است.
وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام گرفته در این حوزه ضمن تحقق 100 درصدی این برنامه، تا پایان امسال 280 واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان واگذار خواهد شد.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 150 واحد مسکن به جامعه هدف این سازمان در استان کردستان واگذار شده و در حال حاضر 588 واحد دیگر در دست احداث است.
مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطرنشان کرد: 118 واحد در مرحله واگذاری زمین است و برای 200 واحد مسکن مددجویی در استان پروانه ساخت صادر شده و 42 واحد نیز در مرحله پی‌ریزی است.
به گفته قریشی، 80 واحد مسکن مددجویان بهزیستی کردستان در مرحله اسکلت و 148 واحد نیز در مرحله نازک‌کاری هستند.
6400 خانوار زیرپوشش بهزیستی فاقد مسکن هستند
وی از تفاهم‌نامه بهزیستی استان با سازمان برنامه و بودجه در راستای احداث 121 واحد مسکن مددجویی در استان خبر داد و گفت: در مجموع 6 هزار 400 خانواده زیرپوشش بهزیستی فاقد مسکن هستند.
مدیرکل بهزیستی استان کردستان اضافه کرد: 5 هزار و 889 خانوار عادی، 212 خانوار ایتام، 230 خانوار دارای دو معلول و 69 خانواده مددجوی روستایی زیرپوشش بهزیستی کردستان فاقد مسکن هستند و احداث مسکن برای این عزیزان نیازمند حمایت خیرین است.
قریشی خاطرنشان کرد: میزان پرداخت کمک‌های بلاعوض به مددجویان در زمینه ساخت و خرید مسکن در 8 ماهه امسال در استان  85 میلیارد و 105 میلیون ریال بوده است.