انتشار فراخوان جذب سرمايه‌گذار در طرح‌هاي بهينه‌سازي مصرف برق/ ارائه گواهي صرفه‌جويي برای استخراج رمز ارز

سخنگوي صنعت برق، از انتشار فراخوان جذب سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي بهينه‌سازي مصرف برق از سوی شركت توانير در راستاي افزايش شاخص بهره‌وري انرژي خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبري مهرگان پرس،  به نقل از پاون، "مصطفي رجبي مشهدي" با اعلام اين خبر گفت: متقاضيان مي‌بايست مدارك مورد نياز را حداكثر تا پايان وقت اداري روز دوشنبه 31 شهريور سال جاري از طريق درگاه اينترنتي ثبت مكاتبات اداري به شركت توانير ارسال کنند.
رجبي مشهدي با بيان اينكه اين فراخوان منتشر شده و صنعت برق از هرگونه همكاري در اين زمينه استقبال مي‌كند، تصريح كرد: بر اساس اين طرح، در ازاي سرمايه‌گذاري صورت پذيرفته، معادل انرژي الكتريكي صرفه‌جويي شده در طول عمر طرح (حداكثر به مدت 10 سال) گواهي صرفه‌جويي قابل انتقال به غير و همچنين قابل معامله در بورس انرژي به سرمايه‌گذار ارائه خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: گواهي صرفه‌جويي، قابل تخصيص به تمامي كاربري‌هاي رايج از جمله استخراج رمز ارزهاست كه در صورت استفاده، باعث كاهش چشمگير هزينه‌هاي استخراج و افزايش سودآوري براي فعالان حوزه استخراج رمز ارزها خواهد بود.
سخنگوي صنعت برق گفت: جزئيات كامل اين طرح در پايگاه اينترنتي شركت توانير منتشر شده و براي عموم مردم قابل دسترس است.
بر پايه اين گزارش، وزارت نيرو چندي پيش دستورالعملی را منتشر كرد كه بر اساس آن شركت توانير موظف شده است با هدف ايجاد شفافيت و فراهم نمودن فرصت‌هاي برابر براي متقاضيان سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي بهينه‌سازي انرژي الكتريكي و همچنين اولويت بخشي به فرصت‌هاي برتر بهينه‌سازي، علاوه بر اطلاع‌رساني، تمهيدات لازم و بسترسازي مناسب براي اجرايي شدن طرح‌هاي بهينه‌سازي را انجام دهد.