اهواز با کمبود ۸ ایستگاه آتش‌نشانی مواجه است

اهواز -مهرگان پرس- رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز گفت: اهواز بر اساس استانداردها باید ۲۳ ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشد که اکنون با کمبود هشت ایستگاه مواجه است.

ابراهیم قنبری شامگاه یکشنبه در حاشیه آئین رونمایی از ۵۰ خودرو سنگین و سبک و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کار در نوبه خود بی‌نظیر است و از اعضای شورای شهر، استاندار خوزستان و شهردار که باعث جبران عقب‌ماندگی ۲۰ ساله شدند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه هرچند هنوز هم در شهر کم و کسری وجود دارد ولی دیگر دغدغه تجهیزات نجات و خودروی سنگین اطفای حریق را نداریم، افزود: امیدوارم همه شهروندان راه ایمنی را جدی بگیرند و سازمان نیز در این راه جدی ایستاده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه خرید خودروهای جدید تحول عظیمی در این سازمان و شهر صنعتی و با حاشیه و پراکندگی بسیار بالای شهر اهواز ایجاد کرده است، تصریح کرد: تجهیزات نجات، ست هیدرولیک نجات، ۵۰ خودروی عملیاتی سبک و سنگین، تجهیزات امداد و نجات، ۲۰ عدد دستگاه تنفسی، ۴۶۰ دست لباس عملیات حریق، ۴۶۰ دست لباس امداد و نجات و همچنین ۴۰۰ جفت کفش ایمنی حریق خریداری شده است.

قنبری با اشاره به اینکه تجهیزات خریداری شده بین ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی سازمان توزیع می‌شود که بخشی از کسری‌ها را پوشش می‌دهد، گفت: سازمان یک استانداردهایی دارد که بر اساس جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری شهر اهواز باید ۲۳ ایستگاه آتش‌نشانی، ۸۶۰ نیرو و ۱۸۴ خودرو داشته باشد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان اهوازی در ۳۰ سال گذشته با ۲۶ خودرو امداد و نجات می‌کردند که امروز بخشی از کاستی‌ها در مدیریت شهری جبران شده و با رمز یا زهرا (ع) به ایستگاه‌ها اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر داد: در این سازمان طبق استانداردها باید ۸۶۰ نیرو داشته باشیم که در حال حاضر ۴۶۰ نفر نیرو داریم.

خبرگزاری مهر

انتهای پیام/*