کد خبر: 1225
پنجشنبه , 04 شهریور 1400 - 14:06
ایجاد شهرک صنعتی بزرگ کردستان به تصویب رسید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: ایجاد شهرک صنعتی بزرگ کردستان در زمینی به مساحت ۷۱۳ هکتار به تصویب مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج،احمدخسروی اظهار داشت: در آخرین نشست هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایجاد شهرک بزرگ صنعتی کردستان به همراه سه شهرک دیگر در کشور به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: از سال ۹۶ پیگیر مباحث مربوط به ایجاد شهرک صنعتی بزرگ کردستان هستیم و مطالعه و بررسی همه جوانب مربوط به این پروژه به مشاور داده شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان افزود: از آنجا که همواره یکی از موانع توسعه صنعتی در این استان کمبود زمین بوده است با اجرای این پروژه بزرگ شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.

خسروی یکی از ویژگی‌های بارز این شهرک را فراگیر بودن و واقع شدن آن در نقطه مرکزی جغرافیای استان خواند و گفت: یک هزار و ۴۰۰ هکتار برای ایجاد این شهرک در نظر گرفته شده که در فاز نخست ۷۱۳ هکتار آن به عنوان شهرک بزرگ صنعتی استان تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرک بزرگ صنعتی کردستان در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر سنندج و حدفاصل سه شهرستان دیواندره، بیجار و سنندج قرار دارد، اظهار داشت: با قرارگیری این شهرک در بین این سه شهرستان تامین امکانات و دسترسی آن به منابع آب، برق و گاز سهل تر خواهد بود.