باید سند پایدار کیفی آب شهر سنندج تهیه و تدوین شود

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تهیه سند پایدار کیفی آب شهر سنندج را یک نیاز عنوان کرد و خواستار تدوین این سند شد.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس در کردستان نشست بررسی نهایی وضعیت کمی و کیفی آب شرب سنندج دوشنبه ۲۸ تیرماه با حضور مهندس شاهین پاکروح معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور، مهندس علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان و مجری و مشاور طرح انتقال آب از سد آزاد به سنندج برگزار شد.
در ابتدای این نشست مهندس علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گزارشی از اقدامات انجام شده از ابتدای مدیریت ایشان در اردیبهشت ماه سالجاری به منظور ارتقا کمی و کیفی آب شرب سنندج ارائه نمود و ابراز امیدواری کرد در این جلسه که با حضور مهندس پاکروح معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور و مجری و مشاور طرح برای ارتقا کیفی و کمی آب شهر سنندج برگزار می شود، تصمیمات نهایی برای اجرا اتخاذ  گردد.
در این جلسه مهندس پاکروح هم با بیان اینکه منابع آب سنندج متکی به سد قشلاق و بعدا سد آزاد است گفت: با توجه به تغییرات پارامترهای کیفی که تغذیه گرایی را در سد تشدید می کند لازم است مدلی برای پیش بینی کیفی سد در آینده ترسیم شود.
وی با تاکید بر لزوم تهیه سند پایدار کیفی آب سنندج آن را از جمله ملزومات مهم در حوزه آب در شهر سنندج عنوان کرد.
مهندس پاکروح خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس اطلاعات و دیتاهای موجود باید مدلی تهیه گردد و تهدیدات منابع آبی شهر و روستاهای استان را پیش بینی کند.
در ادامه مهندس علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز با یادآوری شرایط سد قشلاق به لحاظ تغذیه گرایی گفت: با عنایت به لزوم ارتقای کیفی آب شهر سنندج اقدامات مناسبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد تاکید کرد: انسجام بخشی به تلاشها توسط همه دستگاه های ذیربط برای ارتقای کیفی آب سنندج یک نیاز است.
مهندس تخت شاهی با قدردانی از حمایتهای استاندار کردستان و دادستان شهر سنندج و شبکه بهداشت و   درمان استان در این راستا ابراز امیدواری کرد با تکمیل انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق آب باکیفیت بیشتر برای شهروندان سنندجی فراهم گردد.
در ادامه این جلسه مجری طرح و پیمانکار و مشاور طرح ارتقای آب شهر سنندج راهکارهای لازم را در این
خصوص ارائه نمودند.