برق‌رسانی به 2961 روستا از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون

دو هزار و 961 روستای کشور از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون برق‌رسانی و از این نعمت بهره‌مند شده است.

به گزارش مهرگان پرس، بخش برق کشور به‌عنوان صنعتی زیربنایی در چهار دهه اخیر توانسته با توسعه طرح‌ها و اقدامات خود در زمینه‌های مختلف نقش مهمی را در افزایش سطح رضایتمندی مردم و همچنین توسعه و آبادانی کشور ایفا کند که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، وزارت نیرو از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون توانسته تعداد 809 روستا را برق‌رسانی کند.
بر این اساس، عملکرد مقایسه‌ای نشان می‌دهد تا ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، چهار هزار و 367 روستا در کشور از نعمت برق بهره‌مند بودند که این رقم تا ابتدای دولت یازدهم به 54 هزار و 641 روستا رسیده و بعد از دولت یازدهم با اضافه شدن دو هزار و 152 روستای دیگر در آغاز دولت دوازدهم 56 هزار و 793 روستا برق‌دار شد.
این گزارش می‌افزاید، از شروع دولت دوازدهم تا نیمه 1400 نیز با بهره‌مند شدن یک هزار و 270 روستای دیگر قرار است تعداد روستاهای دارای برق به رقم 58 هزار و 63 روستا برسد. در مجموع دولت تدبیر و امید از سال آغاز فعالیت خود تا نیمه 1400 تعداد سه هزار و 422 روستا را برق‌دار خواهد کرد.
این گزارش حاکی است، به‌طور متوسط در طول فعالیت دولت تدبیر و امید هر ماه ۳۵ روستا برق‌رسانی شده که به دلیل اتمام برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار و در ادامه روستاهای بالای ۱۰ خانوار، بعد مسافت و سخت‌گذری روستاهای باقی‌مانده، برق‌رسانی به‌طور طبیعی روند کاهشی دارد.
خاطرنشان می‌سازد، در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و 99.7 درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت برق برخوردار هستند که این آمار در سال ۲۰۱۸ در جهان به ترتیب معادل ۹۶ درصد و ۷۹ درصد است.

منبع:پاون