برگزاري مراسم عزاداري محرم و صفر با رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي در وزارت نیرو/ برپایی ايستگاه صلواتي همچنان ممنوع است

معاون حقوقي، پشتيباني و مجلس وزارت نیرو، شرایط و جزئیات برگزاري مراسم عزاداري محرم و صفر در شرکت‌های تابعه و وابسته این وزارتخانه را ابلاغ کرد.

به‌گزارش پایگاه  خبري مهرگان پرس "رضا انجم شعاع" رئیس کمیته پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای وزارت نیرو در ابلاغیه‌ای خطاب به دبيران فرهنگي و ديني شركت‌هاي تابعه و وابسته این وزارتخانه، برگزاری مراسم عزاداري محرم و صفر را با رعایت فاصله‌گذاري اجتماعي، الزامات سلامت محيط و رعايت تدابير و پروتكل‌هاي بهداشتي بلامانع اعلام کرد.
در این ابلاغیه، بر اجراي دقيق پروتكل‌هاي بهداشتي مرتبط با مراسم بر اساس مصوبات ستاد ملي كرونا و برگزاری مراسم عزاداری ترجيحاً در اماكن و فضاهاي باز با رعايت فاصله‌گذاري (از هر طرف حداقل دو متر)، تجمعات حداقلي و رعايت كاهش ساعات برگزاري مراسم (حداكثر20 دقيقه) تاکید شده است.
بنا بر این گزارش، در ابلاغیه مذکور عنوان شده است، پيش‌بيني استفاده از راهكارهاي جايگزين در مناطق و شهرهايي كه امكان برگزاري حضوري مراسم وجود ندارد.
در این ابلاغیه عنوان شده، برگزاري نماز در نمازخانه‌ها به مدت حداكثر20 دقيقه در اماكن سربسته مشروط به داشتن شرايط بهداشتي و تهويه مناسب و رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي و استفاده از ماسك با همراه داشتن وسايل شخصي، در مناطق سفيد بلامانع است.
همچنین هرگونه پذيرايي در حين برگزاري مراسم عزاداري و برپايي هر نوع ايستگاه صلواتي توزيع نذورات و چاي ممنوع اعلام شده است.  
بنا بر این گزارش، گذاشتن تجهيزات شست و شو و ضدعفوني دست براي مراجعان و ضدعفوني مستمر محل برگزاري مراسم قبل، حين و بعد از مراسم ضروري است.