بهره‌برداري از پروژه هاي آب و برق در استان‌هاي خراسان شمالي و كردستان همزمان با آغاز دهه فجر

وزير نيرو هفته آينده و در آغاز دهه فجر انقلاب اسلامي، افزون بر 4800 ميليارد تومان پروژه‌هاي آب و برق در استان‌هاي خراسان شمالي و كردستان افتتاح خواهد شد.

به گزارش مهرگان پرس، «رضا اردكانيان»در آئين بهره‌برداري از 23 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 686 میلیارد تومان در استان‌هاي قم، اصفهان، زنجان و سمنان در سي و هشتمين هفته از پويش #هرهفته_الف_ب_ايران اظهار داشت: در خراسان شمالي، واحد بخار نيروگاه سيكل تركيبي به ظرفيت 160 مگاوات به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي همچنين اضافه كرد: سد مخزني «رمش» در نزدكي سنندج و شبكه آبياري و زهكشي آن به وسعت 560 هكتار، آب‌اندازي به شبكه «گاران» به وسعت 4600 هكتار، تصفيه‌خانه آب سقز و آبرساني به اين شهر و تصفيه‌خانه فاضلاب شهر كامياران از مجموعه طرح‌هايي است كه در استان مهم مرزي كردستان افتتاح خواهد شد و اين حسن تصادفي است كه در دهه فجر، مردم اين استان مرزي ما از اين طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.
اردكانيان گفت: فقط در بخش شبكه‌هاي آبياري و زهكشي كه افتتاح مي‌شود نزديك به 10 هزار نفر مشغول به كار خواهند شد؛ يعني اشتغالزايي اين شبكه‌ها و فعال شدن طرح‌هاي توسعه منابع آب و خاك در اين منطقه چنين ظرفيت قابل ملاحظه‌اي را به شغل پايدار خواهد رساند كه قطعا در توسعه روابط تجاري با كشور همسايه هم نقش و اثر قابل ملاحظه‌اي خواهد شد.
وي افزود:‌ تصفيه‌خانه‌هاي آب و فاضلاب از نمونه‌هاي حركت سالم و رو به جلوي طرح‌هاي توسعه و عمران كشور است. اين شاخص بسيار دلگرم‌كننده‌اي نه تنها در كشور كه در منطقه و سطح مناطق وسيعي از جهان كه مشغول اجراي اين طرح‌ها هستند، به‌شمار می‌آید.
اردكانيان گفت:‌ در موضوع تصفيه‌خانه فاضلاب، جمع‌آوري و تصفيه آن و استفاده مجدد از فاضلاب تصفيه شده يكي از شاخصه‌هاي توسعه يافتگي جامعه در بهداشت عمومي و استفاده صحيح از آب است.
وي همچنين خاطرنشان كرد: با احتساب پروژه‌هاي امروز، جمع پروژه‌هاي افتتاح شده سال 99 به 212 پروژه رسيد و تا 250 پروژه، 38 پروژه باقي مانده كه طبق برنامه تا پايان سال هفته به هفته در مدار بهره‌برداري قرار خواهند گرفت.

منبع:پاون