بهره‌برداري از 119 پروژه در چارچوب پويش هرهفته_الف_ب_ايران

وزير نيرو از بهره برداري 119 پروژه از ابتداي امسال تاكنون در چارچوب پويش #هرهفته_الف_ب_ايران خبر داد و گفت: از اين تعداد، 112 پروژه ساخت و سازي و 7 پروژه ساز و كاري است.

به گزارش پايگاه خبري مهرگان پرس،رضا اردكانيان روز سه‌شنبه در آيين بهره‌برداري از دو پروژه ساز و كاري صنعت برق كشور در بيست و چهارمين هفته از پويش #هرهفته_الف_ب_ايران افزود:‌ براي اين پروژه‌ها بيش از  28 هزار ميليارد تومان در شرايط تحريم هاي اقتصادي هزينه شده است.
وي افزود:‌ پيش از اين كه ما كارگزاران حتي سر سوزني به ذهنمان خطور كند كه منتي بر سر مردم بابت اين كاري كه انجام شده و انجام مي‌شود داشته باشيم بايد دست شكرمان به آسمان بوده و دست به سينه قدردان مردم باشيم كه فرصتي به ما دادند كه بتوانيم توسعه پيداكنيم.
وي با بيان اين كه دولت‌ها مي‌آيند و مي‌روند و اين چرخ مدام بايد در حال حركت باشد، گفت: امروز تا پايان دولت حدود 290 روز فرصت داريم و اين بدان معنا نيست كه همكاران من تا پايان دولت همه از خدمت منفك مي‌شوند. خيلي‌ها ادامه خواهند داد و در حوزه‌هاي وسيع‌تر مسئوليت خواهند پذيرفت.
اردكانيان ادامه داد: مردم نبايد از قبل اين چرخه‌اي كه وجود دارد و تغيير و تحولاتي كه رخ مي‌دهد، ضرر كنند.
وزير نيرو گفت: تحول بزرگي در صنعت برق كشور بويژه در سال‌هاي اخير رخ داده و آن، اين كه همكاران بنده به درستي متوجه اهميت و تاثير اين وجه كيفيت خدمت شده‌اند و كار خود را خلاصه در صرف توليد و عرضه نمي‌دانند، بلكه در مديريت مصرف، مديريت تقاضا و كيفيت عرضه خدمت می‌دانند. كارهاي نهادينه شده و زيربنايي خوبي انجام گرفته و پروژه‌هاي متعددي نیز در حال انجام است.
اردكانيان اظهار داشت: طرحي كه امروز افتتاح شد و هموطنان ما در تهران بزرگ به‌زودي آثار آن را در سهل‌تر شدن ارتباط‌‌ ها و رسيدگي به اتفاق‌هاي مربوط به برق مي‌بينند، پيشتر در استان سيستان و بلوچستان اجرا شده و مردم اين استان، اولين بار از آن بهره‌مند شدند؛ اكنون نیز این طرح در 6 شركت توزيع برق در حال اجراست که اكنون نوبت تهران بزرگ است.
وي با بيان اينكه طبق برنامه، به‌زودي تمامي كشور از مزاياي اين طرح بهره‌مند مي‌شود، گفت: در صدد هوشمند كردن فعاليت‌هاي خود در صنعت برق هستيم و شركت‌هاي ما شركت‌هاي هوشمندي خواهند شد. به اين معنا كه با راندمان بالا و بهره‌وري قابل ملاحظه‌اي خدمت‌رساني خواهند كرد، اما هدف نهايي ما اين است كه در خدمات آب و برق وظايف خود را به نحوي انجام دهيم كه مردم و مشتركان ما هوشمند شوند. در اين صورت است كه جامعه و كشوري توسعه يافته به تمام معنا هستيم.
وزير نيرو گفت:‌ هر وقت در جايي كه بايد خدمت دستگاه‌ها،‌ توليد و عرضه و خدمت‌رساني ما با صرف وقت، زحمت و پول كمتري عرضه شود اما نمي‌شود در اينجا ما ماليات پنهان دریافت مي‌كنيم.
وي همچنين با اشاره به پيامدهاي تحريم‌ها عليه كشورمان گفت: با وجود اين فشارها، مردم از اين تحريم‌ها به عنوان فرصت استفاده مي‌كنند و برخي مشكلات و تنگناهاي ساختاري، رفتاري و كرداري خود را در توليد، عرضه خدمات و كيفيت خدمت‌رساني برطرف مي‌كنند.
اردكانيان با بیان اینکه ترديدي ندارم كه اين روزها را با سربلندي سپري خواهيم كرد، گفت: در وزارت نيرو و در مجموع خانواده دولت بويژه دراين روزها مسئوليت بزرگي بر عهده داريم كه اميد است همه قدردان اين فرصت بوده و به وظايف خود و تعهدي كه به مردم و به مقام معظم رهبري و مسئولان ارشد كشور داديم در اين كه در حركت چرخ‌هاي توسعه بويژه در سال جهش توليد كه نيازمند آب و برق به ميزان كافي در همه نقاط بويژه در شرايط مبارزه با كوويد 19 اختلالي پيش نيايد، عمل كنيم.
وي با اشاره به تابستان امسال، از تلاش‌هاي صورت گرفته و گروه‌هاي تخصصي و بويژه چند هزار نفر كارگران زحمت‌كش و دلسوز تقدير کرد و افزود: اگر از محل صرفه‌جويي‌ها امكان و فرصتي هست با توجه به اين كه در طليعه ورود ماه ربيع الاول هستيم به صورت نمادين از تلاش كارگران زحمتكش شركت توزيع نيروي برق در اين روزها تقدير شود.

منبع: پاون