بهره‌برداري از 307 پروژه با سرمايه‌گذاري بيش از 81 هزار ميليارد تومان در پويش #هرهفته_الف_ب_ايران امسال

وزير نيرو از بهره‌برداري 307 پروژه با سرمايه‌گذاري بيش از 81 هزار و 22 ميليارد تومان در پويش #هرهفته_الف_ب_ايران امسال خبر داد.

به گزازش مهرگان پرس، «رضا اردكانيان» روز سه‌شنبه در آئين پاياني پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 99 كه در آخرين ايستگاه خود با بهره‌برداري 6 پروژه بزرگ صنعت آب و برق در استان‌های تهران، قزوین، گیلان و مازندران به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رئيس جمهوري برگزار شد، اظهار داشت: گزارش‌ها حاكي از يك كار جمعي و ‌برنامه‌ريزي شده با همت بالا در سال جهش توليد و در كوران جنگ اقتصادي و رواني دشمنان اين سرزمين براي ابراز توانمندي ملت بزرگ ايران در تمامي صحنه‌ها براي بروز ظرفيت‌هاي نهفته منابع انساني در اين كشور و نمايش تاب‌آوري اين جامعه و البته انجام وظيفه عرضه خدمات در آب و برق و انجام موفق اين پويش ملي بود كه در 25 فروردين امسال اعلام شد.
وي افزود: به كمك همكاران زحمتكش و پرتلاشمان در عرصه رسانه موفق شديم در ارتباط مستقيم و منظم با تمام دست اندركاران و مردم، اين كار را به ايستگاه پاياني در سال 99 برسانيم.
اردكانيان گفت: وعده اين بود كه 250 پروژه با سرمايه‌گذاري حدود 50 هزار ميليارد تومان به مدار بهره‌برداري بيايد كه خوشبختانه با تلاش صورت گرفته با احتساب طرح‌هاي امروز، 307 پروژه با سرمايه‌گذاري 81 هزار و 22 ميليارد تومان افتتاح شده و ‌مي‌شوند و يا طرح‌هايي آبگيري و ‌آب‌اندازي مي‌شوند يا مرحله آزمايشي خود را آغاز مي‌كنند.
وزير نيرو، از جمله طرح‌هايي كه در پويش امسال به بهره‌برداري رسيدند به 14 سد مخزني، 55 هزار و 642 هكتار شبكه اصلي آبياري و زهكشي، 10 پروژه آبرساني شهري، 9 تصفيه‌خانه آب، 13 تصفيه‌خانه فاضلاب، آبرساني به 1650 روستاي كشور به شكل پايدار با جمعيت بيش از یک‌ميليون نفر، همچنين 9 نيروگاه جديد، 5 پروژه بازتواني نيروگاه‌هاي موجود، 30 نيروگاه مقياس كوچك، 25 نيروگاه تجديدپذير جمعا به ظرفيت 2335 مگاوات خبر داد و گفت: به 288 روستاي ديگر باقي مانده هم برق‌رساني شد.
وي گفت: مهمترين بخش پويش نه تنها طرح‌هاي ساخت و سازي كه در اين شرايط به نتيجه رساندن هر كدام كار مهمي است، بلكه طرح‌هاي ساز و كاري آن بود. طرح‌هايي كه لازم است به تدريج جاي خود را در مجموعه فعاليت‌هاي صنعت آب و برق به درستي و به وسعت باز كنند. طرح‌هايي كه موجب افزايش بهره‌وري، كاهش قيمت تمام شده،‌ تسهيل خدمت‌رساني به مردم،‌ سرعت بيشتر اجراي طرح‌هاي ساخت و سازي و مجموع تحولاتي از اين نوع خواهد شد.
وي گفت: تهيه و تصويب طرح‌هاي سازگاري با كم آبي براي 31 استان ، يكپارچه‌سازي شركت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي، ‌آغاز گردشگري آبي در تعداد قابل توجهي از درياچه‌هاي احداثي بر اثر ساخت سدهاي بزرگ،‌ طرح‌هاي آب و برق اميد،‌ تعويض كابل‌هاي فرسوده با كابل‌هاي خودنگهدار، ساختار جديد آب كشور بر اساس حوضه‌هاي آبريز و 53 طرح تحت عنوان طرح‌هاي ساز و كاري موجب تحول معناداري در گردش كار در سال‌هاي پيش رو هم خواهد شد.
وي طرح‌هاي امروز را شامل يك واحد بخار نيروگاه سيكل تركيبي كاسپين به ظرفيت 150 مگاوات در استان مازندران، تصفيه‌خانه بزرگ آب گيلان، تصفيه‌خانه مسكن مهر صومعه‌سرا، آبگيري سد نهب در استان قزوين، تست و آب‌اندازي تصفيه‌خانه بزرگ فاضلاب غرب تهران كه پس از اين مرحله، مرحله عملي بهره‌برداري از آن در زمان مقتضي آغاز خواهد شد و نيز تصفيه‌خانه فاضلاب مسكن مهر برشمرد.
اردكانيان ادامه داد: حدود 70 درصد منابع اجراي اين طرح‌ها توسط بخش غير دولتي به اشكال مختلف تامين شده كه ان‌شاءالله اين مسير و نسبت، استمرار و افزايش خواهد يافت.
وي اظهار داشت: ما مستظهر به دلگرمي‌ها، تشويق‌ها و پشتيباني‌های مستمر همه مقامات ارشد كشور بويژه مقام معظم رهبري بوده‌ايم؛ چه در اجازاتي كه در استفاده از منابع صندوق توسعه ملي براي اين طرح‌ها صادر كرده‌اند و ان‌شاءالله تداوم خواهد داشت و چه در مواقعي كه مرقومه‌هاي شريفه ايشان موحب انگيزه و دلگرمي بيشتر همه دست‌اندركاران در اين عرصه بوده است.

منبع: پاون