بهره برداري ۸۰۰ پروژه آب و فاضلاب در استان تهران تا پایان سال

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران در آیین کلنگ‌زنی مخزن 5000 مترمکعبی شهر فرون‌آباد گفت: بیش از ۸۰۰ پروژه با اعتباری افزون بر 9000 میلیارد تومان توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مهرگان پرس،"محمدرضا بختیاری" گفت: برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سال جاری 4000 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌کنیم با این اعتبار پروژه‌هایی را به ارزش 8000 میلیارد تومان تا آخر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

بختیاری با بیان این‌که ۳۰ درصد ظرفیت آب و فاضلاب کشور در استان تهران قرار دارد، افزود: سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب در استان تهران به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ پیمانکار در شرکت آب فاضلاب استان تهران مشغول فعالیت هستند تا پروژه‌های جدید را به بهره‌برداری برسانند، افزود: اجرای رینگ آبرسانی تهران از جمله پروژه‌هایی است که امسال بخش اعظمی از آن به بهره‌برداری می‌رسد و وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی بارش‌ها و کسری ۳۸۰ میلیون مترمکعبی مخازن سدهای استان تهران گفت: استان تهران به هیچ عنوان قطع آب به صورت برنامه‌ریزی شده نداشته و جمعیت حدود ۱۷ میلیون نفر را بی‌وقفه آبرسانی کرده و قطع آب پراکنده در برخی نقاط استان ناشی از قطع برق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر و با احداث تصفیه‌خانه هفتم در منطقه پاکدشت، مردم این شهرستان از آب سد ماملو برخوردار شدند و امروز همان آبی که مردم شهر تهران استفاده می‌کنند در این شهرستان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

منبع:روابط عمومي آب و فاضلاب استان تهران