بومي سازي نرم‌افزار پردازش نتایج ابزار دقیق ژئوتکنیکی

نرم افزار بومی «چیدا سافت» ویژه پردازش نتایج ابزار دقیق ژئوتکنیک، برای اولین بار در کشور توسط همکار شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در سد و نیروگاه کارون4، طراحی و نصب شد.

به گزارش مهرگان پرس، "قاسم باسره" طراح و برنامه نویس این نرم افزار گفت: یکی از مهمترین موضوعات پیش‌رو در دوران بهره‌برداری از سدها، کنترل پایداری و ایمنی این سازه‌های عظیم بوده که در سال‌های اخیر در معاونت بهره‌برداری مورد توجه خاص قرار گرفته است.
وی افزود: نرم افزار حاضر در پاسخ به نیاز روز افزون، جهت پردازش داده‌های ابزاردقیق ژئوتکنیک و استاندارد سازی گزارشات رفتارسنجی طراحی شده و می‌تواند به رویه واحد در تهیه و ارائه این گزارش‌ها مبدل شود که حاصل تجربیات چندین ساله و همکاری مهندسان و کارشناسان برجسته کنترل پایداری است.
مدیر کنترل پایداری سد کارون4 اظهار داشت: دانش فنی این نرم افزارها در اختیار تعداد محدودی شرکت خارجی است که به صورت بسیار محافظت شده ارائه می‌شوند و دریافت هرگونه پشتیبانی نیز مستلزم صرف هزینه‌های ارزی هنگفت است. در عین حال، با توجه به تحریم‌های موجود، بسیاری از این شرکت‌ها حاضر به ارائه خدمات و رفع اشکالات موجود نیز نیستند.
وی ادامه داد: این نرم‌افزار علاوه بر ارائه طیف گسترده‌ای از نمودارهای استاندارد، حاوی ماژول‌های منحصر به فردی چون پوش‌های دینامیک مقابله‌ای و مقایسه‌ای، تحلیل پویای تجمعی و گزارشات دیجیتال است که آن را از سایر نرم افزارها متمایز کرده و ابزاری قدرتمند در اختیار قضاوت مهندسی متخصصان کنترل پایداری قرار می‌دهد.