بومی‌سازی 695 هزار قطعه تحریمی نیروگاه‌ها/ آغاز اجرای تعمیر نیروگاه‌ها برای سال 1402

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: در برنامه تعمیرات گذشته، 695 هزار و 336 قطعه تحریمی برای تکمیل فرآیند تعمیرات از جمله، پره‌های توربین‌ گازی، روتور توربین بخار، کنترل توربین گازی و تجهیزات ابزار دقیق بومی سازی شده است.

به گزارش مهرگان پرس،ناصر اسکندری ضمن اشاره به جزئیات برنامه تعمیرات واحدهای نیروگاهی اظهار اشت: برای نخستین بار طی 8 سال گذشته برنامه تعمیرات نیروگاهی پیش از ورود به بازه فصل گرم به انتها رسید و دست صنعت برق را در تامین پایدار برق بیشتر از گذشته باز بود.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی در تشریح نتایج تکمیل تعمیرات نیروگاهی گفت: نتیجه تکمیل تعمیرات نیروگاهی، رسیدن شاخص آمادگی واحدهای تولید برق حرارتی به نرخ 98 درصد بود که یک رکورد جهانی به حساب می‌آید.

وی افزود: استاندارد جهانی شاخص آمادگی واحدهای حرارتی در بازه زمانی فصل گرم حدود 95 درصد است و ما در سال جاری به اعدادی بالاتر از استاندارد جهانی دست پیدا کردیم.

اسکندری در تشریح آمار برنامه تعمیرات نیروگاهی سال جاری گفت: در برنامه تعمیرات گذشته، 695 هزار و 336 قطعه تحریمی برای تکمیل فرآیند تعمیرات از جمله، پره‌های توربین‌های گازی، روتور توربین بخار، سیستم کنترل توربین گازی، تجهیزات ابزار دقیق و سایر تجهیزات بومی سازی شده است.

*شروع برنامه عملیاتی تعمیرات نیروگاهی

این مقام مسئول با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای تکرار تجربه تکمیل تعمیرات نیروگاهی در سال جاری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد، 107 هزار 22 مگاوات تعمیرات نیروگاهی در قالب 735 بخش تا قبل از اوج بار سال 1401 در دستور کار قرار گیرد.

اسکندری گفت: مقدمات برنامه تعمیرات برای گذر پایدار از اوج بار سال 1402 آغاز شده و عملیات اجرایی آن با دستور مدیریت شبکه برق از هفته آتی آغاز خواهد شد.

فارس