بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی کردستان اجرا شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.

به گزارش  خبرگزاری مهرگان پرس درکردستان ، احمد خسروی روز سه‌شنبه در نشست مجازی با خبرنگاران استان و به مناسبت دهه‌ مبارک فجر اظهار داشت: بیش از یک هزار و  ۴۰۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۷ تاکنون برای اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی استان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: از این میزان ۲۴۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی، ۳۵۰ میلیارد ریال کمک‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مابقی هم از محل درآمدهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان تامین شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اعلام اینکه طی سال جاری هم اجرای ۲۹ پروژه عمرانی با یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال هزینه آغاز شده است، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی بانه و  شهرک سازی قروه سه اشاره کرد.
خسروی یادآور شد: تعدادی از پروژه‌های امسال مانند آبرسانی به شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج، تصفیه خانه مریوان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی اظهار داشت: بخشی از پروژه‌های معابر شهرک صنعتی شماره یک سنندج و آونگان قروه و روشنایی شهرک دیواندره به اتمام رسیده است و روشنایی شهرک‌های صنعتی بانه و آونگان هم بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد هزینه مورد نیاز اجرای این پروژه‌ها در سال جاری تامین و پرداخت شده است، گفت: برای تکمیل پروژه‌های سال جاری نیاز به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال داریم.
خسروی یادآور شد: انتظار می‌رود از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان حمایت بیشتری از پروژه‌های شهرک‌های صنعتی استان انجام شود و بی شک اجرای این پروژه‌ها در ایجاد انگیزه برای حضور تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بسیار تاثیرگذار است.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: کردستان قبل از انقلاب تنها دارای یکی،2 واحد صنعتی بود ولی اکنون فقط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بیش از ۷۰۰ واحد مستقر شده است.
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان به پروژه‌های دهه مبارک فجر این شرکت اشاره کرد و افزود: آماده‌سازی شهرک صنعتی قروه سه، اجرای شبکه روشنایی شهرک صنعتی دیواندره، اجرای تصفیه خانه شهرک صنعتی مریوان و شروع عملیات اجرایی فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی بانه از جمله پروژه‌های که به مناسبت گرامیداشت این ایام الله اجرای آنها آغاز می‌شود.