تأکید بر لزوم ایستگاه کتابخوانی در مراکز و حاشیه سنندج

ایجاد کتابخانه در حاشیه شهر‌ها و مراکز بخش‌ها باید مورد توجه دستگاه‌های مختلف به ویژه نهاد کتابخانه‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج ، استاندار کردستان امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در جا‌هایی که احساس نیاز برای خواندن کتاب بیشتر باشدباید برای ایجاد کتابخانه سرمایه‌گذاری شود.

بهمن مرادنیا، با اشاره به اینکه فضای قدیمی کتابخانه پیاده‌راه فردوسی ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است از شهرداری خواست اقدامات لازم برای مطالعه و استراحت مردم را فراهم کند.

وی همچنین با بیان اینکه سهم مردم ایران از مطالعه نسبت به جهان بسیار پایین است بر ایجاد کتابخانه در پارک‌های استان از جمله کوچکه‌ره‌ش تاکید کرد.

استاندار کردستان در ادامه خواستار تعیین تکلیف ساختمان‌ها و اراضی مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی استان شد و گفت: بی‌تفاوتی نسبت به این قضیه پیگیری و نسبت به فروش و تعیین تکلیف آن اقدام می‌شود.

مرادنیا همچنین با اشاره به پیگیری مشکلات ایجاد پروژه هفت باغ با حضور دکتر نوبخت در سفر آینده وی به کردستان گفت: از این ظرفیت هم برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان استفاده خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان هم با اشاره فعالیت‌های این نهاد در فضای مجازی به دلیل شیوع کرونا گفت: بیش ازهزار فعالیت در این ایام از جمله نشست‌های کتابخوانی، نقد و رونمایی کتاب، مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه کتاب برگزار شده است.

محمدمخدومی افزود: تاکنون ۳۴۵ صفحه کار پژوهشی در زمینه نیاز‌های مردم کُرد در حوزه کتابخوانی و مباحث فرهنگی تدوین شده است و ۲۰ بهمن نیز اختتامیه این طرح و جشنواره برگزار می‌شود.

وی همچنین از واگذاری کتابخانه امام خامنه‌ای به کتابخانه‌های عمومی خبرداد و افزود: باز طراحی این مکان در ۵ هزار مترمربع و ۶ طبقه تا پایان اسفند به اتمام و افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: در حال حاضر هفت پروژه نیمه تمام احداث کتابخانه در شهرستان‌های استان داریم افزود: با اخذ بیش از ۶ میلیارد تومان بدهی از محل نیم درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی بسیاری از پروژه‌ها به بهره برداری خواهندرسید.