کد خبر: 818
پنجشنبه , 26 فروردین 1400 - 01:11
تاکید پلیس بر رعایت حرمت ماه مهمانی خداوند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: تاکید پلیس بر رعایت حرمت ماه مهمانی خداوند است و افرادی که دارای عذرشرعی هستند باید از خوردن و آشامیدن در فضاها و اماکن عمومی به جد پرهیز کنند.

سنندج - مهرگان پرس،سرهنگ "امیر هوشنگ حیدریان" حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم و دعا و نیایش را به شهروندان تبریک گفت و اظهار داشت: بی تردید امسال نیز همانند سال های گذشته، مردم مومن و پارسای استان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خود را آماده می کنند تا با شعور و شعف وصف ناپذیر در مهمانی خدا شرکت کرده و از این فرصت بی نظیر کمال استفاده و فیض معنوی را ببرند.

وی افزود: آن دسته از صنوف که بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مجاز به فعالیت هستند و دارای مجوز فعالیت هستند باید ضوابط و قوانین مربوط به ماه مبارک رمضان را رعایت کنند.

سرهنگ حیدریان عنوان داشت: شهروندان جهت تقویت خویشتن داری و گسترش ارزش‌های اخلاقی و رعایت حرمت این ماه عزیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و … اکیداً خودداری کنند و بدیهی است پلیس در اجرای وظایف قانونی خود، با معدود افرادی که در تفرجگاه ها، معابر، اماکن عمومی و اصناف تظاهر به روزه خواری کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: آن دسته از رستوران ها، اغذیه فروشی ها، غذاهای آماده، آبمیوه فروشی ها و ... که دارای مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند، از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و بعد از این زمان می توانند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بر اساس مصوبات ستاد کرونا به فعالیت خود ادامه دهند.
سرهنگ حیدریان خاطر نشان کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی،در صورت مشاهده هرگونه جرائم و تخلف مربوط به عدم رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و نیز توصیه‌های بهداشت فردی و اجتماعی از سوی واحدهای صنفی و اماکن عمومی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا با متخلفان برابر قانون برخورد لازم صورت گیرد.

وی گفت: پلیس نسبت به ارتقاء امنیت معابر، بوستان ها و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، به ویژه در زمان افطار توجه کرده و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل خواهد آورد تا شهروندان مومن بتوانند هر چه بهتر از برکات این ماه بزرگ بهره مند گردند.

سرهنگ حیدریان ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان و مسلمانان جهان و قطع زنجیره انتقال و کنترل بیماری کرونا، ازهمکاری مردم شریف استان قدردانی و بر رعایت شئون اسلامی و اصول بهداشت فردی و اجتماعی در کلیه اماکن عمومی و واحدهای صنفی تأکید کرد.