تبدیل ۱۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق استان کردستان به کابل خودنگهدار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از تبدیل یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق در سطح استان به کابل خود نگهدار با اعتباری بالغ بر ۱۵۴ میلیارد تومان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،"هیوا لهونیان" با اعلام این خبر اظهار کرد: پنج هزار و ۷۸۳ کیلومتر شبکه سیم مسی فشار ضعیف هوایی در استان وجود دارد که از ابتدای سال ۹۹ حدود یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.
وی با اشاره به اجرای این پروژه عظیم به صورت گسترده از ابتدای سال 98، گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون حدود ۱۶۱۶ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار تبدیل شده که براساس برنامه‌ریزی مدون، تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام شبکه توزیع برق شهری و روستایی استان به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشارضعیف توزیع برق به کابل خودنگهدار، ایجاد ضریب ایمنی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.
لهونیان با اشاره به شهرستان کامیاران خاطرنشان کرد: شهرستان کامیاران دارای ۳۲۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است که ۲۹۳ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ و مابقی در سال‌های قبل به کابل خود نگهدار تبدیل شد و به عنوان اولین شهرستان استان، اکنون شبکه سیم مسی در آن وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در سال ۹۹ در مجموع ۱۲۰۶ کیلومتر شبکه سیم مسی با اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان به کابل خود نگهدار تبدیل شد و از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۹۴ کیلومتر دیگر با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

منبع: پاون