تحقق اشتغال مستقیم ۲۰۰ نخبه ایرانی

شورای برنامه ریزی استراتژیک گروه شرکت های دانیال موج با حضور دکتر صمد صمدیانی مدیرعامل شرکت، قائم مقام و معاونین و مدیران دپارتمان های مختلف شرکت برگزار شد.

به گزارش مهرگان پرس،در این نشست، دکتر صمد صمدیانی مدیرعامل شرکت دانیال موج ضمن اشاره به این نکته که این شرکت با بهره گیری از نیروهای نخبه و متخصص بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد کرده است، گفت: به رغم ناملایمات و سنگ اندازی های بسیار در حمایت از تولید داخلی، این شرکت دانش بنیان موفق شده است که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، گام های ارزنده‌ ای در جذب نیروهای نخبه و تولید داخلی بردارد و در حد بضاعت و به سهم خود از مهاجرت نخبگان و بیکاری نیروهای متخصص جلوگیری کند.

وی در ادامه به چشم‌ انداز و برنامه های عملیاتی شرکت دانیال موج در دپارتمان های مختلف اشاره کرد و گفت : شرکت دانیال موج در تلاش است که در حوزه مخابرات نوری ضمن کسب رضایت مشتریان ، سهم بیش از ۵۰درصدی از بازار کشورهای منطقه داشته باشد.

صمدیانی همچنین به ورود شرکت دانیال موج در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و گفت : انتظار داریم که دپارتمان ما در حوزه مخابرات نوری به عنوان موتور محرکه قوی مجموعه ، در این حوزه نیز به خوبی ایفای نقش کند تا بتوانیم در آینده ای نزدیک ، به بازارهای امریکای شمالی و اروپا دست یابیم.
وی به مقوله تجاری سازی در بخش ساخت سوئیچ‌ و روتر ، استفاده از سوئیچ های لایه دوم ‌‌و سوم بومی را در بخش امنیتی و پدافندکشور ضروری دانست.
وی از موسسه توسعه فراگیر شفافیت به عنوان موسسه غیرانتقاعی یاد کرد که در زیر مجموعه شرکت دانش بنیان دانیال موج در حوزه مسئولیت اجتماعی با ساختار ایجاد پلتفرم های تضمین کننده شفافیت، فعالیت می کند.
صمدیانی در مورد حوزه ی اینترنت اشیا نیز گفت: اگرچه سخت افزار حوزه بسیار وسیعی را در بر می‌گیرد اما تلاش کردیم که در بخش شهر هوشمند، اینورترهای خورشیدی، بنادر هوشمند و ... به صورت جدی ورود کنیم.
وی گفت : هم اکنون پلتفرم های اینترنت اشیا بومی نیز تهیه شده و می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالایی را برای اپراتورهای تلفن همراه داشته باشد.
انرژی های تجدید پذیر از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل شرکت دانیال موج بر روی آن تاکید کرد و به صورت گذرا اشاره بر ایجاد و ساخت مبدل های قابل حمل و سبد محصول سولار در این حوزه نمود .
وی در ادامه از شکل گیری شرکت هشت بیت در حوزه ای تی و در زیر مجموعه شرکت های دانیال موج‌ خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این شرکت بتواند به قطب فناوری اطلاعات و مرجع تخصصی این حوزه در کشور تبدیل شود و در طی سه سال آتی بتواند با جذب ۵ هزار نیروی متخصص و نخبه، سهم قابل توجهی از اشتغال پایدار کشور را ایجاد کند .
صمدیانی در ادامه ضمن بیان اینکه حوزه ی لیزر های صنعتی و پزشکی می تواند تجاری سازی خوبی برای کشور در پی داشته باشد ، افزود: اگرچه هم اکنون بیش از ۹۰ درصد لیزرهای صنعتی و پزشکی وارداتی است اما هم اینک ما در حال تجهیز سوله برای تولید قطعات فنی خدمات لیزری هستیم .
وی از پرایوت نتورک به عنوان دیگر حوزه ی درآمد زا در شرکت و از پدافند غیر عامل برای مقابله با حملات پهپاد ها نیز یاد کرد.
وی در پایان ضمن اشاره به سیر تحولات تاریخی در کشورهای توسعه یافته ای همچون ژاپن گفت: کشورهایی همچون اروپا، امریکا و ژاپن با زحمت و مرارت و تحول در اندیشه به این نقطه رسیدند و معجزه ای برای پیشرفت و توسعه ی آنها در کار نبوده بنابراین ما هم بایستی با تلاش و کوشش مسیر توسعه یافتگی را طی کنیم و اعتقاد داریم که برای موفقیت تنها باید باور ملی و تلاش مضاعف را در هم آمیخت.