تخصص و تجارب ارزنده ايشان در سيستم اداري فرصت بسيار مغتنمي براي تحولات مثبت در آينده اين شركت است

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بعد از ظهر امروز دوم آذر ماه برگزار شد

به گزارش مهرگان پرس،در این مراسم که با حضور شفيعي معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، افندی‌زاده مشاور عالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، كارگر مشاور معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، اعضاي هيات مديره و معاونين این شرکت برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم شفيعي صحبت هاي خود را با فرمايشي از حضرت علي (ع) با اين مضمون كه خداى من مرا همین عزت بس که بنده تو باشم و همین سربلندى‌ام بس که تو پروردگار من باشى، شروع كرد وگفت: اگر ما هر كاري كه مي كنيم در مسير بندگي خداباشد كافي است براي ما و اگر در مسير بندگي خدا نباشد هر چقدر هم موفق باشيم فايده اي ندارد. از خداي متعال مي خواهيم اين توفيق را به ما بدهد كه نيت ما بندگي خدا باشد چرا كه اگر بنده خدا باشيم كافي است و اگر بنده خدا نباشيم هيچ موفقيتي به كار نمي آيد.
در ادامه وي از زحمات و تلاش هاي مهندس عبداله پور تشكر كرد و افزود: اين شركت از اهميت و حساسيت بسيار بالايي برخوردار است چرا كه روزانه در شرايط عادي به2 ميليون نفر خدمت رساني مي كند و كوچكترين مشكلي ممكن است در اين شركت تبديل به بحران شود .
شفيعي با اشاره به اينكه مترو پر مخاطب ترين محل براي اتصال مديريت شهري و شهروندان است گفت: اين فضا خيلي فرصت خوبي است براي خدمت در همه عرصه ها و هم مي تواند رسانه باشد، هم مي تواند محل عرضه خدمت باشد و به عنوان ويترين مديريت شهري مطرح است.
وي تصريح كرد مهندس عبداله پور در اين مدت كوتاه نشان داد بسيار فني و لايق هستند و من خوشحالم در اين مدت در خدمت ايشان بودم .
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران خاطرنشان كرد: مهندس عبداله پور نيز با سعه صدر از اين تغيير استقبال كرد از ايشان مي خواهم در هيات مديره حتما باشند تا از تخصص و توانايي هايشان استفاده كنيم.
شفيعي در ادامه از دكتر شايسته براي قبول كردن مسئوليت مديرعاملي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه تشكركرد و افزود: با توجه به شناختي كه از ايشان دارم توانايي شان بيش از اين هاست .و حضورشان در اين شركت براي ما قوت قلب هستند.
وي با اشاره به اينكه امروز درصحن شورا سوالي در خصوص تجارب مدير عامل جديد شركت بهره برداري متروي تهران پرسيده شد گفت: فضاي رسانه اي كه شكل مي گيرد بايد روشن گري كنيم و سعي كنيم افكار عمومي را توجيه كنيم .من وقتي پاسخ دادم تمامي دوستان قانع شدند.
شفيعي افزود: تخصص و تجاربي كه ايشان در سيستم اداري كشور دارند بسيار بسيار ارزنده و فرصت بسيار مغتنمي است براي شركت بهره برداري متروي تهران كه بتوانيم تحولات مثبتي را در آينده كشور و اين شركت با حضور ايشان شاهد باشيم.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری خاطرنشان كرد: تيم جديد مديريت شهري نيت شان كاملا خالصانه است اهل اغراق و مجادله نيستند و براي خدمت آمده اند و هدفشان اين است براي شهر و مردم كاري انجام دهند تا اميدوارتر شوند تا فشاري كه در جامعه شكل گرفته با خدماتي كه دريافت مي كنند كاهش يابد
در ادامه علي عبداله پور مديرعامل سابق شركت بهره برداري متروي تهران و حومه ضمن ابراز خوشحالي از حضورش در اين جمع گفت: بهره برداري مترو جايگاه حساسي است چرا كه روزانه با 2 ميليون نفر و مسائل ريز و درشتي كه هر روز شهر را به گونه اي درگير مي كند، رو برواست.
وي با اشاره به اينكه بطور طبيعي كاركردن در چنين شركتي همراهي و تلاش همه همكاران را كه به لحاظ فكري نزديك با مجموعه مديريت شهري هستند مي طلبد تصريح كرد: تلاش من وتمامي همكارانم در مدتي كه مسئوليت اين شركت را بر عهده داشتيم اين بود كه به نحو احسن بتوانيم رضايت خاطر مسافران را فراهم كنيم.
وي افزود: يكي از شايسته سالاري هايي كه در اين شركت اتفاق افتاد تشكيل مجموعه اي از كاركنان و متخصصان كه با كمبود قطعه، تكنولوژي را به دوش كشيدند و از ابتدا ي شروع كارشان در اين مركز تجربه زيادي دارند كه مي توانند خدمت رساني را ادامه دهند و به نقاط بهتري برسانند و قطعا حضور شما مي تواند مثمرثمر باشد و با تفكر جديد، ديدگاه جديد و تزريق يك روح و انگيزه به اين شركت، يك پله به بالاتر ببرد و قطعا جنابعالي يك پله بالاتر پيش ببريد تا اوج، ارتقا يابد.
مهدي شايسته اصل در ابتدا ضمن تشكر از دكتر زاكاني بخاطر اعتمادي به جوانان داشتند گفت: دكتر شفيعي كه خود ازمهندسان جوان و متخصص در زمينه حمل و نقل هستند نيز تشكر مي كنم.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه به دو جهت گيري كلي كه مورد نظر شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافيك است است اشاره كرد و گفت: بحث اول شرايط نوسازي ناوگان است كه دوستان با شرايط و موانعي كه بوده زحمات زيادي كشيده اند و الحق و الانصاف به خوبي مديريت كرده اند.
وي افزود: بحث دوم پيگيري نواقص تحولي و نوآورانه است كه در سوابق گذشته هم دغدغه من بوده است چرا كه بحث جدي هوشمندي سازي و استفاده از صنايع هايتك بر اساس تغيير در خدمات مترو به مردم نجيب و شريف تهران است .
وي با تاكيد بر اينكه اين امر با توجه به شرايط كاري و سلامت روحي و رواني جسمي كاركنان و مديران خدوم مترو و افزايش احساس احترام و ارزشمندي در بين اين عزيزان محقق نمي شود. گفت ما بايد كاري كنيم حال مردم، نشاط جامعه و افرادي كه از خدمات مترو كه بزرگترين شركت خدماتي است و مستقيما با مردم در ارتباط است افزايش يابد و اين امر مستلزم خوب كردن حال كاركنان و همكارانم در اين شركت مي باشد .
مهدي شايسته اصل خاطرنشان كرد: بدون منابع انساني شاد، دغدغه مند و مردم دوست خدمت رساني به مردم كارسختي است از شهروندان تهراني انتظار مي رود كه با همه بزرگواري خود به ما كمك كنند تا در تحقق اين هدف موفق شويم تا بتوانيم زمان كه مهم ترين سرمايه آنها است با ارايه خدمات نوين و هوشمند حفظ و حال آنها را خوب كنيم.

 گفتني است:مهدي شايسته اصل داراي مدرك كارشناسي: مهندسي صنايع – برنامه ريزي و تحليل سيستم ها،كارشناسي ارشد : برنامه ريزي سيستم هاي اقتصادي،دكتري: دوره DBA دانشكده مديريت دانشگاه تهران است 
اهم فعاليت هاي اجرايي: 
-مشاور و مدیرکل دفترحوزه ریاست مجلس شورای اسلامی 
-مدیرکل برنامه ریزی ونظارت حوزه ریاست سازمان صداوسیما
-معاون طرح و برنامه وبودجه سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی
-رئيس دبيرخانه دائمي مديريت جهادي- مركز مطالعات و برنامه ريزي
-دبیرنخستين جشنواره شهید مدرس-گفتمان سازی مجلس تراز انقلاب اسلامی-
- رئیس مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه
-مشاور و مدیرکل حوزه ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی
-كارشناس بررسي سازمان مجري ساختمان ها و تاسيسات عمومي و دولتي 
-مجری طرح یکپارچه سازی و مانیتورینگ شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران- مدیرعامل شرکت پتروسازه پلاس
-نایب رئیس هیئت مدیره شرکت پیشران کسب و کار شریف-هلدینگ دانش بنیان

منبع:مديريت ارتباطات و امور بین‌الملل شركت بهره‌برداری متروي تهران و حومه