تدوین برنامه‎‌های بخش برق برای رفع فرسودگی‌ها/ ۲۰ درصد تاسیسات انتقال و فوق توزیع کشور در حوزه برق تهران است

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران از تدوین برنامه‌ها با هدف اصلاح، بهینه‌سازی و‌ رفع فرسودگی‌ها در تاسیسات برق خبر داد و گفت: این برنامه‌ها برای پیک‌های سال آینده حیاتی است.

به‌گزارش پایگاه خبري مهرگان پرس، به نقل از پاون "آرش کردی" در آئین افتتاح پست 63.20 کیلوولت کارون، خط ۴۰۰ کیلوولت  ورامین و ۱۳ پروژه دیگر این شرکت همزمان با چهاردهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افزود: امروز شاهد بهره برداری از این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان هستیم.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص رفع فرسودگی‌ها گفت: در این شرکت، اصلاح و بهینه سازی شبکه و ‌رفع فرسودگی ۶۰۰ کیلومتر از ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق تهران انجام شده است.
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه ۲۰ درصد تاسیسات انتقال و فوق توزیع کشور و ‌۲۵ درصد از مشترکان در حوزه برق منطقه‌ای تهران هستند، ادامه داد: برنامه‌ها با هدف اصلاح و بهینه سازی و‌ رفع فرسودگی‌ها تدوین شده و برای پیک‌های سال آینده حیاتی است.
کردی در حوزه سازوکارها نیز با اشاره به پیام رییس جمهوری در حوزه پویش گفت: ساخت و سازها را نیز با پشتیبانی و ‌زیربنای سازوکارها پیگیری خواهیم کرد.
وی ‌در‌خصوص ‌پروژه‌های این شرکت در هفته چهاردهم پویش هرهفته_‌الف_ب_ایران ‌نیز ‌گفت: پست‌کارون در منطقه صنعتی و با قدمتی ۵۰ ساله بود که با توجه به فرسودگی آن، یک پروژه جدید از نوع dcs در کنار آن با دو ‌هدف جهش تولید و ‌رفع فرسودگی ساخته شد.