ترانس 160 مگاولت آمپری پست برق هفت‌تپه خوزستان تعویض شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تعویض ترانس دوم پست برق انتقال و فوق توزیع هفت‌تپه به ظرفیت 160 مگاولت آمپر خبر داد.

به گزارش مهرگانم پرس،"محمود دشت‌بزرگ" اظهار کرد: عملیات تعویض ترانس دوم پست 230 به 132 کیلوولت هفت‌تپه اصلی با ظرفیت 160 مگاولت آمپر یه پایان رسید و برق‌دار شد.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه 350 میلیارد ریال است، افزود: با بهره‌برداری از این ترانس برق مشترکان جدید منطقه از جمله شرکت‌های پاک‌چوب و آران‌رخ تامین خواهد شد و باعث افزایش ضریب اطمینان، بهبود و پایداری شبکه برق در منطقه‌ می‌شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: در فروردین سال جاری نیز ترانس اول این پست با ظرفیت 160 مگاولت آمپر و همین ارزش سرمایه‌گذاری تعویض شده بود.
دشت‌بزرگ بیان کرد: با تعویض دو ترانس پست 230 به 132 کیلوولت هفت‌تپه و 40 مگاولت ظرفیت موبیل نصب شده در این پست، ظرفیت پست هفت‌تپه به 360 مگاولت آمپر رسیده است.
وی اظهار کرد: از مهرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون با احتساب ظرفیت فوق 815 مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.
گفتنی است، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وظیفه تامین و پایداری برق در شبکه انتقال و فوق‌توزیع دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان