تشکیل شبکه همیار اجتماعی زنان ایسین با همکاری شبکه اجتماعی رسالت

نشست مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان با مسؤولان شبکه اجتماعی رسالت که با حضور جمعی از کارآفرینان و زنان چند صندوق فعال خرد ایسین و بندرعباس برگزار شد

به گزارش مهرگان پرس، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان گفت:با توجه به اهداف حوزه زنان در بحث استعداد یابی و استعداد سنجی به صورت اصولی و هدایت این قشر از بانوان در عرصه فعالیت های تولیدی و صنعتی و همچنین رونق تولید در استان و به جهت فراهم ساختن بستری مناسب برای تولید و عرضه محصولات فرهنگی خانگی و تقویت و توسعه مشاغل خانگی فرهنگ توسعه کارآفرینی اجتماعی با بهره گیری از فرهنگ قرض الحسنه باید در بین اقشار مختلف زنان که در بحث توسعه اقتصادی فعالیت می کنند، شکل گیرد.

مريم يگانه افزود: لازم است برای تحقق شعار هر خانه یک کارخانه و به جهت حمایت از تولیدات بخش مشاغل خانگی و مصرف در شهرهای بزرگ و تشکیل هسته های کار و کسب پایدار در راستای توسعه اقتصادی فرهنگی گام برداریم.

وي ضمن امیدواری به استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری بخش مردمی و پتانسیل وضعیت موجود استان، از طرح های زمینه ساز برای افزایش بهره وری در رسته های مختلف فعالیت های حوزه زنان را در بخش های متفاوت کشاورزی، گردشگری، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و... خبر داد.

گفتني است، بانک قرض الحسنه رسالت در هرمزگان تاکنون دهها کانون همیاری اجتماعی در روستاها به منظور ایجاد اشتغال و تولید پایدار ایجاد کرده که برخی از این کانون ها در زمینه تولیدی موفق به کسب عناوین برتر ملی شده اند.