کد خبر: 1056
شنبه , 05 تیر 1400 - 22:31
تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ کردستان

قرارگاه ساماندهی مرغ کردستان امروز با هدف بررسی وضعیت جوجه ریزی و توزیع مرغ و مشکلات حمل ونقل نهاده‌های دامی درسالن شهدای گمنام استانداری کردستان تشکیل شد.

سنندج -خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج؛ معاون امور اقتصادی استاندار کردستان در این نشست گفت: تعیین قیمت مرغ کاری حساس ودقیق است که بر اساس نرخ مرغ زنده واز کشتار تا رسیدن به دست مصرف کننده تعیین می شود.

جعفری افزود: هم اکنون نرخ هر کیلو گوشت مرغ ۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان است افزایش دستمزد‌ها وهزینه‌های تولید قطعا موجب افزایش قیمت مرغ می شود.

وی از نظارت بر عرضه مرغ از مرغداری‌ها تا کشتارگاه وعرضه در خرده فروشی‌ها خبر داد وافزود: با گونه عرضه خارج از شبکه که با هدف سود بیشتر صورت گیرد برخورد قانونی خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان ضمن قدردانی از مبارزه موثر دستگاه‌های نظارتی وامنیتی ونظامی با قاچاق جوجه افزود هم اکنون قاچاق جوجه به صفر رسیده است.

رشد ۱۱ درصدی جوجه ریزی در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این جلسه به میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری استان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون میزان جوجه ریزی در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

محمدفرید سپری اضافه کرد : در فروردین امسال چهار میلیون و ۱۱۹ هزار و ۲۱۵ قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در اردیبهشت ماه هم بیش از سه میلیون قطعه و در خرداد هم بیش از سه میلیون و ۲۲۷ هزار قطعه و در پنج روز نخست تیرماه هم ۳۲۹ هزار و ۳۱۵ قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت : طی سه ماهه نخست امسال ۸۶ هزار و ۳۲۵ تن جو، ذرت و کنجاله سویا در استان توزیع شده است.

محمدرضا صالحی همچنین ظهر امروز در پنجمین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ استان کردستان ضمن اشاره به افزایش 649 درصدی قاچاق جوجه یک‌روزه در کردستان، بر ضرورت نظارت هرچه بیشتر دستگاه‌های متولی بر واحدهای تولیدی و جلوگیری از خروج بدون مجوز جوجه از واحدها تاکید کرد.

وی افزود: برخورد با افراد سودجو به عنوان یک اصل مهم با حساسیت خاص دنبال می‌شود و در همین راستا چند نقطه خروج قاچاقچیان را ناامن کرده‌ایم و از سوی دیگر چند طرح ویژه مقابله‌ای هم اجرا شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک نفر به عنوان سرشبکه قاچاق جوجه در استان دستگیر شد که امسال هم 27 خرده قاچاقچی و 5 سرشبکه دستگیر شده‌اند که این آمار بیانگر برخورد جدی و بدون اغماض مرزبانی با قاچاقچیان دارد.

وی با اشاره به نام گذاری امسال و ضرورت عملیاتی کردن این شعار، گفت: این واقعیت انکارناپذیر است که قاچاق ضربه زیادی به تولید می‌زند و مقابله با آن نیازمند عزم جدی است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: در مجموع سه ماهه امسال 786 هزار قطعه جوجه یک‌روزه قاچاق در استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بیش از 649 درصد رشد دارد