تصفیه‌خانه سرنی میناب با اعتبار 430 میلیارد تومان افتتاح شد

تصفیه‌خانه سرنی میناب در استان هرمزگان با اعتبار 430 میلیارد تومان در هفته چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش مهرگان پرس،"حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی"، رئیس جمهور در ارتباط ویدئوکنفرانسی، پس از ارائه گزارش "سید حسن رضوي" مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروي ایران از محل پروژه، تصفیه‌خانه سرنی را با اعتبار 430 میلیارد تومان افتتاح کرد.
این تصفیه‌خانه یکی از پروژه‌های مهم ملی و آخرین بخش از «طرح سد سرنی و سامانه انتقال و تصفیه‌خانه» است که با هدف تامین و ارتقای کمی و کیفی آب شرب منطقه احداث شده و با اتمام عملیات اجرایی آن، هم‌اکنون مردم منطقه از آب تصفیه‌شده بهره‌مند شدند.
تصفیه‌خانه سرنی دو مترمکعب بر ثانیه ظرفیت داشته و شامل فرآیندهای اصلی هوادهی، زلال‌سازی، فیلتراسیون، کلراسیون و شناورسازی هوای محلول (Dissolved Air Flotation) است. در زمان اجرای این پروژه که سه سال به طول انجامیده، به طور متوسط 200 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار بوده‌اند که از این تعداد، بالغ بر 85 درصد از نیروهای بومی استان تامین شده است.

بهره‌برداری از پنجاهمین تصفیه‌خانه در دولت تدیبر و امید
"سیدحسن رضوی" مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروي ایران در آئین افتتاح طرح‌های وزارت نیرو در چهارمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 1400 گفت: امروز پنجاهمین تصفیه‌خانه در دولت تدبیر و امید افتتاح و آب گوارا به مردم این منطقه در استان هرمزگان ارمغان ارائه خواهد شد.
وی افزود: تصفیه‌خانه سرنی میناب پنجاهمین تصفیه‌خانه‌ای است که در دولت تدبیر امید افتتاح خواهد شد و اکنون در جمع تلاشگران و زحمتکشان این پروژه که در چهارچوب سه بخش، ابتدا در سال 98 سد سرنی و سامانه انتقال افتتاح شد و در اواسط دولت دوازدهم عملیات اجرایی تصفیه‌خانه سرنی آغاز و ظرف سه سال به اتمام رسید و امروز با دستور ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.
وی افزود: برای اجرای تصفیه‌خانه سرنی به مبلغ 15 میلیون یورو معادل 430 میلیارد تومان از منابع وام بانک توسعه اسلامی استفاده شده است.
رضوی ادامه داد: استان هرمزگان از معدود استان‌هایی است که از سه منبع آب زیرزمینی، دریا و آب‌های سطحی برخوردار است که این سه منبع نقش مهمی در امنیت آبی و تامین آب استان دارد و سعی ما این است که به بهترین شکل از این سه منبع استفاده شود.
مدیرعامل شرکت آب و نیرو اظهار داشت: با زحمات دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو امروز آب گوارا را به عنوان نماینده دولت به مردم این استان ارمغان دادیم.